O zawracaniu przy strzałce

/ /

O zawracaniu przy strzałce

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
23 listopada 2016, 19:22

OBSERWATOREX. 3.Sygnał zielony na sygnalizatorze S-3 do skrętu w lewo pozwala wjechać za sygnalizator skręcającemu w lewo na drogę poprzeczna lub zawracającemu gdyż jeden i drugi wykonuje manewr zmiany kierunku jazdy w lewo. To bzdura. Jest wyraźnie napisane że w kierunku wskazanym strzałką. Do zawracania jest inny sygnalizator. Poza tym 220 jest aktem prawnym, a nie "wytycznymi" czy bzdetnymi artykulikami z zachodnich szmatławców.

Konto usunięte

Konto usunięte
23 listopada 2016, 19:24

OBSERWATOREX 2. Znak C-5 "Nakaz jazdy prosto" stawia się tam gdzie, gdyby nie ten znak, jest możliwa jazda także w innych kierunkach, więc nie ma podstaw do skrętu. . Nie zrozumiałeś pytania ? Czy za C-5 stosujesz już ogólne zasady tak jak za S-3 ? ZA S-3 też nie ma podstaw do zawracania chociaż fizycznie można.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 listopada 2016, 00:20

CyrylOBSERWATOREX...Ogólnopolskie ogłupienie dotyczące kilku istotnych przepisów KD wynika z wiary w nieomylność jednego niewykształconego urzędnika PRL uchodzącego bezpodstawnie za niepodważalny autorytet. No to jest ogólnoeuropejskie ogłupienie i na pewno nie wynika z tego co piszesz, bo ani w Niemczech, ani w Austrii nie znają tego gościa. Najważniejsze, że znają, rozumieją i stosują obowiązujące prawo zgodnie z jego literą i duchem a nie zgodnie z wymysłami ignorantów.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 listopada 2016, 01:03

Robert ProkopiukOBSERWATOREX 2. Znak C-5 "Nakaz jazdy prosto" stawia się tam gdzie, gdyby nie ten znak, jest możliwa jazda także w innych kierunkach, więc nie ma podstaw do skrętu. . Nie zrozumiałeś pytania ? Czy za C-5 stosujesz już ogólne zasady tak jak za S-3 ? ZA S-3 też nie ma podstaw do zawracania chociaż fizycznie można.Przy znaku C-5 nie ma podstaw do skręcania a przy S-3 do skrętu w lewo na lewym skrajnym pasie ruchu nie ma podstaw do jazdy na wprost i w prawo ale są podstawy do zawracania gdyż z tego pasa wolno skręcać w lewo. Zielony sygnał niczego nie zabrania a pozwala na wjazd za sygnalizator zmieniającemu kierunek jazdy w lewo. Zawracający też zmienia kierunek jazdy w lewo. Strzałka w lewo namalowana na lewym pasie ruchu pozwala też na zawracanie, chyba że obowiązuje zakaz zawracania lub jest czynny sygnalizator S-3. Takie są przepisy i nie ma o czym w kółko dyskutować. Proszę nie kłamać. Nie pisałem, że "220" to wytyczne. Pisałem, że "220" nie dotyczy zasad ruchu i nie ma prawa ich zmieniać lub tworzyć.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 listopada 2016, 10:27

Ja pierdziu... Czyli dla niektórych zawracanie to ten sam manewr, co skręcanie w lewo ??? Czy jest lekarz na forum?

Konto usunięte

Konto usunięte
24 listopada 2016, 12:38

OBSERWATOREX.Przy znaku C-5 nie ma podstaw do skręcania a przy S-3 do skrętu w lewo na lewym skrajnym pasie ruchu nie ma podstaw do jazdy na wprost i w prawo ale są podstawy do zawracania gdyż z tego pasa wolno skręcać w lewo. Jak to nie ma ? Zgodnie z twoją filozofią można .A dlaczego to za S-3 nie mogę pojechać na wprost ? Jazda na wprost tylko z prawego pasa ? Gdzie ty masz takie przepisy ? Sygnalizator kierunkowy do skrętu w tym przypadku w lewo pozwala jechać tylko w tym kierunku , gdzie wskazuje strzałka. Nie rozumiesz tego sygnalizatora i traktujesz go jak S-1. Alenie jestem zaskoczony. W twoich czasach tych sygnalizatorów jeszcze nie było.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 listopada 2016, 12:44

OBSERWATOREXZawracający też zmienia kierunek jazdy w lewo. To jest esencja twojej znajomości podstaw języka polskiego. Jakby to był skręt w lewo to B-23 nie miałby racji bytu.Rozwalasz system.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 listopada 2016, 17:16

Doskonale rozumiem kontr dyskutantów. Dla nich strzałka w lewo to tylko skręt na drogę poprzeczną gdyż do zawracania jest osobna strzałka. Prawda jest taka, że strzałka w lewo pozwala zarówno na skręt w lewo jak i na zawracanie o ile nie ma znaku zakazu zawracania B-23 lub czynnego sygnalizatora S-3, a strzałka do zawracania pozwala tylko na zawracanie. Nikt nie twierdzi, że wjazd na drogę poprzeczną jest zawracaniem, oraz że zawracanie jest skręcaniem w lewo na drogę poprzeczną jednak zarówno zawracanie bez opuszczania drogi na której wykonywany jest ten manewr jak i jazda w lewo na drogę poprzeczną lub przydrożną nieruchomość są zmianą kierunku jazdy w lewo wymagającą zastosowania się kierującego do art. 22 ustawy Prawo o ruchu drogowym. Znak B-21 dotyczy zakazu skręcania w lewo w najbliższą jezdnię na najbliższym skrzyżowaniu i zawracania na nim, CZYLI ZABRANIA ZMIANY KIERUNKU JAZDY W LEWO na najbliższym skrzyżowaniu. Nie można zawrócić skoro nie można wykonać manewru skrętu w lewo. Znak B-23 zabrania zawracania na odcinku od znaku do najbliższego skrzyżowania. Zakazuje wjazdu na jezdnię lub jej część przeznaczoną do jazdy w kierunku przeciwnym ale nie zabrania wykonania manewru skrętu w lewo w celu opuszczenia drogi.

Konto usunięte

Konto usunięte
25 listopada 2016, 06:46

znowu nie bardzo rozumiem: temat jest o zawracaniu na sygnalizatorze S3e, a tutaj kolega powołuje się na §87, który nie dotyczy sygnalizatorów, ale znaków poziomych - dokładnie P8b (dotyczące skrętu w lewo), po raz kolejny. jeżeli brakuje argumentów w jednym temacie nie uciekaj w drugi, bo to może się okazać równie trudne. nie długo dyskusję skierujesz na temat czy to świateł zespołu pojazdów na kat. T, czy też powiedzmy ubrania motocyklisty podczas egzaminu. jeżeli rzeczywiście jesteś wykładowcą lub instruktorem ucz po swojemu, ale nie narzucaj innym swoich metod.

Konto usunięte

Konto usunięte
25 listopada 2016, 09:05

OBSERWATOREXDoskonale rozumiem kontr dyskutantów.i.Nie rozumiesz ponieważ nie czytasz ze zrozumieniem. Z pasa do skrętu w lewo można w określonych warunkach również zawrócić. Czyli wykonać inną zmianę kierunku jazdy Tak samo czasami z jednego pas można pojechać na wprost i np w prawo. Czy to znaczy że w prawo to też prosto ?

Konto usunięte

Konto usunięte
25 listopada 2016, 09:07

OBSERWATOREX Nikt nie twierdzi, że wjazd na drogę poprzeczną jest zawracaniem, oraz że zawracanie jest skręcaniem w lewo na drogę poprzeczną jednak zarówno zawracanie bez opuszczania drogi na której wykonywany jest ten manewr jak i jazda w lewo na drogę poprzeczną lub przydrożną nieruchomość są zmianą kierunku jazdy w lewo wymagającą zastosowania się kierującego do art. 22 ustawy Prawo o ruchu drogowym. . ty....

Konto usunięte

Konto usunięte
25 listopada 2016, 09:09

OBSERWATOREX Znak B-23 zabrania zawracania na odcinku od znaku do najbliższego skrzyżowania. Zakazuje wjazdu na jezdnię lub jej część przeznaczoną do jazdy w kierunku przeciwnym ale nie zabrania wykonania manewru skrętu w lewo w celu opuszczenia drogi. Jak to się to ma do twojego zawracania jako dwukrotnego skrętu w lewo. Nie jest napisane ,że zabrania się drugiego lub pierwszego skrętu. Motasz się.

Konto usunięte

Konto usunięte
25 listopada 2016, 11:28

Cyrylznowu nie bardzo rozumiem: temat jest o zawracaniu na sygnalizatorze S3e, a tutaj kolega powołuje się na §87, który nie dotyczy sygnalizatorów, ale znaków poziomych - dokładnie P8b (dotyczące skrętu w lewo), po raz kolejny. jeżeli brakuje argumentów w jednym temacie nie uciekaj w drugi, bo to może się okazać równie trudne. (...) nie narzucaj innym swoich metod.Na to, że Pan nie rozumie niestety nie mam wpływu. Poza tym niczego nikomu nie narzucam, gdyż nie jestem egzaminatorem WORD. To, że nie podziela Pan mojego zdania wcale nie znaczy, że nie ma Pan do tego prawa. Nie znaczy też, że to Pan ma rację. W §97 nie ma mowy o tym, że skręcający w lewo ze skrajnego lewego pasa przy czynnym sygnalizatorze S-3 (do skrętu w lewo) nie może zakończyć tego skrętu na pasie ruchu przeznaczonym do jazdy w kierunku przeciwnym. To w §87 a nie w §97 jest mowa o zakazie zawracania ze skrajnego lewego pas ruchu z namalowaną strzałką do skrętu w lewo przy czynnym sygnalizatorze S-3. To respektując ten przepis NIE ZAWRACAM przy takiej organizacji ruchu.

Konto usunięte

Konto usunięte
27 listopada 2016, 18:32

Dz U z 1983 poz;50.S-3 sygnalizator z sygnałem tylko dla kierunku ruchu wskazanym strzałką.

Konto usunięte

Konto usunięte
21 kwietnia 2017, 07:04

Minął rok od postawienia problemu zawracania na „czystym S-3”, warto pokusić się o podsumowanie problemu. W trakcie ożywionej dyskusji ustalono następujące fakty: 1 Zawracanie nie jest kierunkiem jazdy w myśl Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r.Prawo o ruchu drogowym. 2 Rozporządzenie Ministra DU220 z dn. 23 grudnia 2003 Poz.2181.... jest adresowane do zarządcy drogi „obrócić szkiełko w sygnalizatorze o 90 stopni”. 3 Samoistnie przepis DU220 z dn. 23 grudnia 2003 Poz.2181, zał. 4.2.1 nie spełnia warunku koniecznego i dostatecznego do zabronienia wykonywania manewru zawracania. Reasumując: Na tym konkretnym skrzyżowaniu, z takim a nie innym oznakowaniem, manewr zawracania nie jest zabroniony przepisami prawa i jest BEZKOLIZYJNY przy działającej sygnalizacji. Ireneusz Krzysztof Szymański D105, DOL0169

Konto usunięte

Konto usunięte
21 kwietnia 2017, 13:03

Na szczęście przepisy nie zmieniają się tak często jak ty nicki. Parę rzeczy trollu ustaliłes sam ze sobą.Swoją drogą jak trzeba mieć zryty beret, aby z taką zajadłością powielać bzdury pod różnymi nickami. czy jesteś krzysiem, rysiem czy innym kosmitą-bzdury zostaną ci wytknięte.

Konto usunięte

Konto usunięte
22 kwietnia 2017, 09:15

Podsumowania tej dyskusji dokonano już wcześniej i dziwię się, że ktoś do tego jeszcze wraca. O zasadach ruchu decydują dwa akty prawne. Ustawa Prawo o ruchu drogowym z 1997 roku i rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych z roku 2002. W tej sytuacji przywoływane załączników do rozporządzenia "220" z 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych (ważne - TECHNICZNYCH) dla znaków i sygnałów drogowych jest pozbawione sensu prawnego. Rozporządzenie "220" nie ma bowiem prawa tworzyć żadnych nowych zasad ruchu oraz interpretować tych już opisanych prawem. Czy tak jest w istocie, to już inna sprawa. *************** Bezspornym jest natomiast, że w §97 rozporządzenia o znakach nie ma mowy o tym, że skręcający w lewo ze skrajnego lewego pasa ruchu, co ważne przy czynnym sygnalizatorze S-3 (nie podano wskazywanego kierunku) domyślnie ze strzałką w lewo i brakiem zakazu zawracania wynikającego ze znaku B-21, SKRĘCAJĄC W LEWO nie może zakończyć tego skrętu, zachowując szczególną ostrożność, do zaprzestania manewru włącznie, na jezdni lub pasie ruchu przeznaczonym do jazdy w kierunku przeciwnym. Zapewnienie bezkolizyjności takiego manewru leży w gestii organizatora ruchu. To, że przy czynnym sygnalizatorze S-3 do skręcania w lewo nie wolno zawracać zapisano wprost w §87 rozporządzenia o znakach dotyczącym strzałki do skręcania w lewo namalowanej na lewym skrajnym pasie ruchu (znak poziomy) upoważniającej też do zawracania, a nie w §97 mówiącym o sygnalizatorze S-3. Na uwagę zasługuje zapis §97.4 rozporządzenia o znakach w którym w ogóle nie ma mowy o sygnalizatorze S-3 tylko do zawracania lub do zawracania i skrętu w lewo. To w §87 rozporządzenia jest mowa o zakazie zawracania ze skrajnego lewego pasa ruchu z namalowaną strzałką do skrętu w lewo przy czynnym sygnalizatorze S-3 i to właśnie z takim oznakowaniem spotykamy się w ruchu drogowym. Takie są fakty.

Konto usunięte

Konto usunięte
23 kwietnia 2017, 21:31

Wystarczy że jest napisane że sygnał jest przeznaczony dla kierunku wskazanego strzałką. Reszta to bełkot.Rysiu...

Konto usunięte

Konto usunięte
23 kwietnia 2017, 21:34

Ze zrozumieniem proszę, ze zrozumieniem...

Konto usunięte

Konto usunięte
23 kwietnia 2017, 22:45

Ze zrozumieniem? Na skrzyżowaniu nie ma możliwości zasygnalizowania zamiaru zawracania. Jedyne co może zrobić kierujący to zasygnalizować zamiar skrętu w lewo. O tym, że ma zamiar zawrócić wie tylko on. Musi pamiętać, że ma przy tym manewrze zmiany kierunku jazdy zachować szczególną ostrożność, nie ma prawa w żaden sposób utrudnić nikomu ruchu ani temu ruchowi zagrażać. W skrajnym przypadku ma OBOWIĄZEK zrezygnować z zawracania. Czym jest zatem zawracanie na skrzyżowaniu? Dla jednych dwoma skrętami w lewo, a dla innych jednym skrętem w lewo zakończonym na tej samej drodze, a nie na drodze poprzecznej. Tak czy inaczej zawracanie jest skręcaniem w lewo, czyli manewrem zgodnym ze wskazaniem kierunku na sygnalizatorze S-3 do skręcania w lewo. Zielony sygnał na sygnalizatorze S-3, wg aktualnie obowiązujących przepisów, nie otwiera drogi do wylotu leżącego po stronie wskazanej strzałką, a jedynie daje prawo do wjazdu za sygnalizator. Przy czynnym sygnalizatorze S-3 i braku oznaczenia kierunkowego na lewym pasie ruchu kierujący skręcając w lewo, przy braku zakazu zawracania, może zakończyć ten skręt zarówno na drodze poprzecznej jak i na tej samej drodze, spełniając równocześnie wymaganie jazdy zgodnej ze wskazaniem strzałki na sygnalizatorze. Zgodnie ze wskazaniem skręcił przecież w lewo, a nie pojechał ani w prawo, ani na wprost. Przepis jednoznacznie wskazuje, że to przy namalowanej na na lewym pasie ruchu strzałce P-8b do skręcania w lewo i czynnym sygnalizatorze S-3 kierujący ma obowiązek zakończyć skręt na drodze poprzecznej. Brak strzałek na lewym pasie ruchu należy potraktować tak jak gdyby namalowano na nim kombinacje strzałek P-8b i P-8c. Ja to tak rozumiem i tak to sobie tłumaczę.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.