Konto usunięte
CyrylOBSERWATOREX...Zezwolenie na skręt w lewo, jeżeli nie ma zakazu zawracania, jest też zezwoleniem na zawracanie... wydaje mi się, że tutaj kolega wyszedł z błędnego założenia. sygnalizator S3 ze strzałką w lewo nie zezwala, ale NAKAZUJE jazdę w kierunku taki jak na sygnalizatorze. a to dużo zmienia.W ferworze "walki" zaginął sens problemu. Chodzi o to, że zawracanie to dwa skręty w lewo, sygnał zielony niczego nie nakazuje lecz zezwala na wjazd za sygnalizator który wskazuje kierunek w lewo. Wjeżdżam za sygnalizator i wykonuję skręt w lewo. Co teraz mogę zrobić skoro skręciłem w lewo? Mogę pojechać na wprost do wylotu lub wykonać następny skręt w lewo by zawrócić. I teraz dotykamy istoty problemu. Przepis dotyczący STRZAŁKI a nie sygnalizatora zabrania zawracania jeżeli na lewym pasie ruchu namalowano strzałkę kierunkową do skrętu w lewo a ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3. SPRAWA JEST JASNA - NIE ZAWRACAMY. Pytanie, w zasadzie teoretyczne gdyz nie spotkałem S-3 bez strzałki na lewym pasie ruchu, brzmiało, czy wolno zawrócić przy działającym S-3 gdy na lewym pasie ruchu nie namalowano strzałki do skrętu w lewo?