"Ronda" da się lubić…
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Konto usunięte
Kompedium wiedzy o jeździe po skrzyżowanach o ruchu okrężnym: http://www.prawojazdy.fora.pl/zasady-ruchu-na-skrzyzowaniach-o-ruchu-okreznym,3/jak-jezdzic-po-skrzyzowaniach-o-ruchu-okreznym,12.html
Konto usunięte
gumikChodziło mi o to że przeciwnicy tzw. "prostowania ronda" powołują się na §36 w/w Rozporządzenia twierdząc, że jeśli stoi on przed rondem, to jest to jedno skrzyżowanie. A przecież definicja skrzyżowania nie zależy od tego, czy wcześniej jest znak C-12, czy nie. -) Jest napisane o skrzyżowaniu a nie o skrzyżowaniach. Skrzyżowania bez C-12 też posiadają wyspę i nikt nie mówi, że to kilka i ich nie prostuje.Definicja skrzyżowania jak najbardziej jest spójna ze skrzyżowaniem o ruchu okrężnym, a nie o skrzyżowaniach na każdym zjeździe.
Konto usunięte
szkolakrakowskaBo w znakomitej większości przypadków jest to jedno skrzyźowanie. Tutaj masz szkic obrazujący tę sytuację: https://s30.postimg.io/55yukx4j5/rondo_skrzyzowanie.jpg Dziękuję za odpowiedź! Tak jak prosiłem wcześniej, bardzo proszę się o powoływanie na źródła przy stwierdzaniu nieoczywistych rzeczy. Tylko w ten sposób można liczyć na merytoryczną dyskusję. Skąd wiemy że znakomita większość rond jest właśnie taka? c.d.n.
Manifestum non eget probatione.Konto usunięte
Mam kilka pytań odnośnie tego szkicu. Skąd możemy wiedzieć, że droga "2" jest w całości jedną drogą okalającą wyspę, a drogi "1" i "3" są oddzielnymi drogami? Czy w takim przypadku nie są to nadal dwa skrzyżowania? - droga "1" i "3" nie mają ze sobą części wspólnej. Droga "1" ma część wspólną z drogą "2" po lewej stronie szkicu. Natomiast droga "3" ma część wspólną z drogą "1" po prawej stronie szkicu. To tak jak w takim przypadku: https://goo.gl/maps/WRWRgTMFafC2 Droga po lewej stronie nie tworzy skrzyżowania z prawym pasem, ponieważ nie ma z nim wspólnej powierzchni.
Manifestum non eget probatione.Konto usunięte
gumik Natomiast droga "3" ma część wspólną z drogą "1" po prawej stronie szkicu. SPROSTOWANIE: Natomiast droga "3" ma część wspólną z drogą "2" po prawej stronie szkicu.
Manifestum non eget probatione.Konto usunięte
Robert ProkopiukJest napisane o skrzyżowaniu a nie o skrzyżowaniach. Skrzyżowania bez C-12 też posiadają wyspę i nikt nie mówi, że to kilka i ich nie prostuje.Definicja skrzyżowania jak najbardziej jest spójna ze skrzyżowaniem o ruchu okrężnym, a nie o skrzyżowaniach na każdym zjeździe. Dziękuję za odpowiedź! Prosiłbym również o odpowiedź na moje pytanie "nr 1" z 10. września. Myślę, że to pozwoli mi to lepiej zrozumieć. Prosiłbym również o podawanie źródeł. Interesują mnie merytoryczne odpowiedzi poparte cytatami z ustaw itp. W "internetach" pełno można przeczytać opinii na dany temat, ale bez poparcia tego istotnymi źródłami ciężko jest zweryfikować ich poprawność. Z góry dziękuję!
Manifestum non eget probatione.Konto usunięte
Robert ProkopiukJest napisane o skrzyżowaniu a nie o skrzyżowaniach. Skrzyżowania bez C-12 też posiadają wyspę i nikt nie mówi, że to kilka i ich nie prostuje.Definicja skrzyżowania jak najbardziej jest spójna ze skrzyżowaniem o ruchu okrężnym, a nie o skrzyżowaniach na każdym zjeździe. Dokładnie tak jest z tym tylko, że "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" to nie cały obiekt a każdy z wlotów obiektu zorganizowanego wg zasad ruchu okrężnego na którym należy jechać zgodnie ze wskazaniem strzałek na znaku C-12. Pomimo, że nie jest ten wlot kierowany wolno na nim wyprzedzać pojazdy silnikowe (art. 24.7 p.r.d.). Bez znaku A-7 - podczas wjazdu na okrężnie biegnąca jezdnię, a ze znakiem A-7 na obwiedni. Na odcinkach przeplatania na dużuch obiektach wolno to robić wg zasad ogólnych. W Konwencji wiedeńskiej jest zapis który pozwala na niekierowanych skrzyżowaniach w rozumieniu zasad ruchu wyprzedzać pojazdy będąc na drodze z pierwszeństwem. Porozumienia europejskie skreśliły ten zapis dla Europy pozostawiając go tylko dla "skrzyżowań o ruchu okrężnym".
Konto usunięte
RUCH OKRĘŻNY to wg oryginalnej nazwy tego rozwiązania komunikacyjnego ONE-WAY ROTARY SYSTEM czyli SYSTEM JEDNOKIERUNKOWEJ OKRĘŻNEJ DROGI (JEZDNI) więc nie ma co kombinować i zaklinać rzeczywistości gdyż to jest jego ideą. Pod koniec ubiegłego wieku Frank Blackmore wymyślił MINI RONDO czyli na "normalnym" pojedynczym trójwlotowym skrzyżowaniu namalował wyspę o średnicy 4 metrów i na wlotach postawił nasze znaki C-12 wraz ze znakami A-7. W ten sposób pod względem zasad ruchu stało się to pojedyncze skrzyżowanie z wyspą zespołem trzech "skrzyżowań o ruchu okrężnym". Wg tego pomysłu zaczęto przebudowywać niebezpieczne skrzyżowania także o dwóch pasach ruchu co nie zmienia zasad ruchu. Pojawiły się też inne rozwiązania. Podporządkowane wszystkie wloty i drogi wylotowe biegnące na wprost do wylotów (ronda odśrodkowe, turbinowe, spiralne też będące zespołem skrzyżowań których się nie da wyprostować. Może mieć "normalne" pojedyncze skrzyżowanie podporządkowane wszystkie wloty? Jest gdzieś przepis który pozwala na dostawienie do znaku A-7 znaku C-12? Węgiel kamienny to nie kamień węgielny.
Konto usunięte
nie rzartój... te tfe wypociny jórz znam..szanój miejsce na serweże
Konto usunięte
https://s30.postimg.io/55yukx4j5/rondo_skrzyzowanie.jpg. O sposobie poruszania się na drogach decydują zasady ogólne i znaki drogowe. Taki szkic bez wymiarów i oznakowania nie pozwala na wyciąganie jakichkolwiek wniosków. Jeżeli jest to PLAC z oddalonymi od siebie wlotami to skrzyżowania w rozumieniu zasad ruchu tworzą wloty z jezdnią placu niezależnie od jego organizacji ruchu a ruch może być tu nawet dwukierunkowy. Stawiamy na wlotach znaki C-12 i mamy ruch jednokierunkowy z jezdnią biegnącą dookoła placu. Jeżeli jest to "normalne" pojedyncze skrzyżowanie dwóch dróg z wysepką leżącą całkowicie na ich wspólnej powierzchni to jedziemy w lewo, w prawo lub na wprost wg ogólnych zasad ruchu. Jeżeli na wysepce postawimy znaki C-9 to nie będzie wolno skręcać w lewo przed wyspą. Jeżeli postawimy na wlotach znak C-12 to POD WZGLĘDEM ZASAD RUCHU będzie to taki jak poprzednio plac zorganizowany wg zasad ruchu okrężnego tyle tylko, że bez odcinków przeplatania strumieni ruchu.
Konto usunięte
Dziękuję za odpowiedzi! To co opisuje Obserwatorex zgadza się z moim rozumieniem prawa i nie znajduję tam żadnych wątpliwości logicznych. Nie mniej jednak chciałbym również poznać opinię innych. Przypominam również o oryginalnych pytaniach zadanych 10 września w tym wątku. Póki co żadna osoba będąca przeciwnikiem tzw. "prostowania ronda" nie udzieliła tutaj merytorycznej odpowiedzi popartej odpowiednimi cytatami z prawa, bądź innych wiarygodnych źródeł.
Manifestum non eget probatione.Konto usunięte
szkolakrakowskaKompedium wiedzy o jeździe po skrzyżowanach o ruchu okrężnym: http://www.prawojazdy.fora.pl/zasady-ruchu-na-skrzyzowaniach-o-ruchu-okreznym,3/jak-jezdzic-po-skrzyzowaniach-o-ruchu-okreznym,12.html Dzięki za materiał! Fajnie to wszystko opisane w pigułce. Najbardziej podoba mi się szkic z punktu 2.
Manifestum non eget probatione.Konto usunięte
gumikDziękuję za odpowiedzi! To co opisuje Obserwatorex zgadza się z moim rozumieniem prawa i nie znajduję tam żadnych wątpliwości logicznych. Nie mniej jednak chciałbym również poznać opinię innych. Przypominam również o oryginalnych pytaniach zadanych 10 września w tym wątku. Póki co żadna osoba będąca przeciwnikiem tzw. "prostowania ronda" nie udzieliła tutaj merytorycznej odpowiedzi popartej odpowiednimi cytatami z prawa, bądź innych wiarygodnych źródeł.Takie rozumienie prawa prezentuje grupa osób mająca problem z czytaniem ze zrozumieniem. Szukasz podstawa prawnych ? PoRD polecam. Wyjaśnione masz wszystko w artykule ( jest na początku)
Konto usunięte
Bardzo nieładnie oskarżać kogoś o brak umiejętności czytania ze zrozumieniem. Cały ten wątek przeczytałem i nasunęły mi się wątpliwości, które przedstawiłem jako trzy pytania. Nie raczył Pan nawet na nie odpowiedzieć. Odsyłanie do PoRD jest wyrazem ignorancji dla drugiego rozmówcy. Gdyby każdy człowiek był w stanie zrozumieć i poukładać w całość przepisy z PoRD, to nie potrzebne byłyby szkolenia teoretyczne dla kierowców, nie potrzebne byłoby to forum, nikt by nie zadawał pytań o to jak wyjeżdżać z drogi wewnętrznej, czy jak skręcać gdy liczba pasów się zmienia. Nie potrzebne byłyby również długie rozprawy w sądzie o tym czyja była wina kolizji - no bo wszystko byłoby przecież takie jasne. Jeśli nie chce Pan pomóc zrozumieć treści PoRD, to proszę przynajmniej mnie nie obrażać i nie przeszkadzać.
Manifestum non eget probatione.Konto usunięte
Ależ to prawda. Nie można zrozumieć, że skrzyżowanie o ruchu okrężnym jest skrzyżowaniem ? A nie drogą jednokierunkową ? Że C-12 nie nakazuje kierunku jazdy ? Wystarczy tylko czytać ze zrozumieniem. To takie trudne ? Artykuł napisany niezrozumiałym językiem ? Co tu odpowiadać ? Odpowiedź jest w artykule. Są podane przepisy.
Konto usunięte
Panie Robercie. W pierwszym swoim poście w tym wątku prosiłem o merytoryczną dyskusję. Pana ostatni post nie zawiera żadnych nowych informacji. Odsyła do tego co już było. A jasno się wyraziłem, że artykuł jak i wcześniejsze posty są mi znane. Wszystkich chętnych zapraszam do dalszej, merytorycznej dyskusji. Interesują mnie odpowiedzi na pytania z 10 września zadane przeze mnie w tym wątku. Bardzo obszerne posty. Bedzie łatwo znaleźć. :)
Manifestum non eget probatione.Konto usunięte
Co to za SKRZYŻOWANIE wg ustawy Prawo o ruchu drogowym które ma podporządkowane wszystkie wloty? Znak A-7 stawia się przed drogą lub jezdnią drogi posiadającej pierwszeństwo, to gdzie ona jest jak obie krzyżujące się ze sobą są podporządkowane?
Konto usunięte
Skrzyżowanie o ruchu okrężnym jest skrzyżowaniem wg art. 2.10 ustawy czyli pod względem zasad ruchu i jest to prawda, ale to nie RONDO bo RONDO to OKRĄGŁY lub OWALNY PLAC o dowolnej organizacji ruchu. Jeśli nie jest to PLAC to proszę podać definicję legalną RONDA i miejsce gdzie jest o nim mowa w ustawie Prawo o ruchu drogowym lub rozporządzeniu w sprawie znaków i sygnałów drogowych. W Konwencji wiedeńskiej też o nim ani słowa. Widział ktoś czterowlotowe skrzyżowanie z podporządkowanymi wszystkimi wlotami? To gdzie się podziała droga lub drogi z pierwszeństwem przejazdu skoro wszystkie są podporządkowane?
Konto usunięte
Ależ odpowiedź na moje pytania zgodnie z PoRD daje jasną odpowiedź, że wizje prezentowane pod różnymi nickami przez tego samego osobnika to jeden wielki bełkot.Jego "argumenty" to wytyczne budowy i jakieś tam opracowania zagraniczne. Żadne przepisy.Już na podstawie paragrafu 36 można obalić tę "spójną i logiczną" wizję.