Konto usunięte
Robert ProkopiukMyślisz,że ktoś będzie chciał tracić czas na twe bzdury. Tu piszesz o zasadach, które sam wymyślasz stosując bezmyślnie i błędnie przepisy. Gdzie masz napisane o tych zjazdach w prawo..jestem w stanie ci pokazać wiele rond, gdzie jest pierścieniowo i zjazdy są na wprost...ba..jest nawet zakaz skrętu w prawo...to pokazuje, jak bezmyślny jesteś w swym uporze ,że z ronda to zawsze w prawo..swoje przepisy wymyślasz. Jadąc na wprost w kółko-ale to brzmi hahahahaha esencja twej twórczości..jadąc po skrzyżowaniu jestem w trakcie realizacji zmiany kierunku jazdy( jeśli skręcam), która zaczęła się przed skrzyżowaniem zasygnalizowaniem zamiaru i kończy przed zjazdem. Nie ma czegoś takiego jak kierunek jazdy na skrzyżowaniu do czego sprowadza się twoje bezmyślnie prosto w kółko. Jeśli ktoś nie chce czytać nie musi. W prawo zawsze ze SKRZYŻOWANIA O OBOWIĄZUJĄCYM NA NIM RUCHU OKRĘŻNYM, które wcale nie musi być RONDEM, tak jak nie każde RONDO musi być "Skrzyżowaniem o ruchu okrężnym". Nazywasz RONDEM skrzyżowanie z wyspą niezależnie od obowiązującej na nim organizacji ruchu. Jeżeli na wyspie stoją znaki C-9 lub C-1, to na tak oznaczonym "rondzie" jedzie się w lewo, na wprost lub skręca w prawo, tak jak na takim samym skrzyżowaniu bez wyspy. Przed wjazdem zajmuje się odpowiedni pas ruchu i sygnalizuje zamiar zmiany kierunku jazdy, a nie po której stronie leży zjazd w stosunku do wjazdu. ============Jeśli na wlotach ustawione zostaną znaki C-12 to wtedy każdy polski kierujący (niestety tylko przy jednym pasie ruchu, bo przy dwóch wmówiono im na kursach, że jest inaczej) jedzie na wprost okrężnie, a zatem bez włączania kierunkowskazów, aż do zjazdu na którym zmieni kierunek jazdy w prawo. Po minięciu zjazdu poprzedzającego zamierzony włącza prawy kierunkowskaz sygnalizując, zgodnie z art. 22.5, zamiar skrętu w prawo, który jest obowiązany wykonać, co do zasady wg art. 22.2.1 ustawy. Przy dwóch pasach ruchu nic się nie zmienia poza możliwością omijania (art. 22.4 i 22.5 ustawy) i wyprzedzania (art. 24.7 ustawy) oraz skorzystania z dobrodziejstwa art. 22.3 ustawy przy zjazdach. Przy trzech pasach "Skrzyżowanie o ruchu okrężnym" powinno być kierowane, by powstrzymując ruch na wlotach ułatwić kierującym wjazd na zewnętrzny pas ruchu przed skrętem w prawo. Budowanie niekierowanych "Skrzyżowań o ruchu okrężnym" o więcej niż dwóch pasach ruchu jest niecelowe. Wtedy, ze względu na przepustowość i możliwość zjazdu z wielu pasów ruchu lepiej zastosować inne rozwiązanie, w tym kierunkowe ronda spiralne lub odśrodkowe, które nie są "Skrzyżowaniami o ruchu okrężnym" w rozumieniu znaku C-12 i jako takie nie powinny być tym znakiem znaczone.