"Ronda" da się lubić…

/ /

"Ronda" da się lubić…

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
19 listopada 2014, 23:08

To bardzo się cieszę, że się zrozumieliśmy. Nie każdy instruktor nakazuje zjazd ze SzWC wyłącznie z prawego pasa ruchu i bardzo dobrze, że Pan zalicza się do tych "lepszych". Co do teorii zjazdu z lewego pasa ruchu z RONDA, to wykonując taki manewr blokuje Pan pojazdy jadące lewym pasem gdyż musi Pan przepuścić tych z prawego pasa. Jest to identyczna sytuacja jak na zwykłym skrzyżowaniu i można ją przypisać do zmiany kierunku jazdy w prawo. Pana Rondo to najprostszy typ skrzyżowania - obowiązują na nim naturalne relacje. Dla tego nie maluje się na nim strzałek P-8 o czym napisano w 220. Ale na upartego można by je namalować. Czy wówczas z pasa lewego oznaczonego jako wprost i lewo zmieni Pan kierunek jazdy w prawo? Twierdzenie, że zjazd to nie skręt w prawo to dalece idąca nadinterpretacja.

Konto usunięte

Konto usunięte
19 listopada 2014, 23:46

ZnakiT Czy wówczas z pasa lewego oznaczonego jako wprost i lewo zmieni Pan kierunek jazdy w prawo?. Zanim Panu odpowiem, proszę o uściślenie co ma Pan na myśli, czy zajęcie pasa lewego przed skrzyżowaniem, z zamiarem skrętu w prawo? Również się cieszę, że zaczynamy się rozumieć.

Konto usunięte

Konto usunięte
21 listopada 2014, 08:21

Znaki Twierdzenie, że zjazd to nie skręt w prawo to dalece idąca nadinterpretacja. Twierdzenie, ze jazda tą sama drogą wymaga sygnalizacji jak przy zmianie kierunku jazdy jest ....? Nigdzie w przepisach nie moge sie doszukać obowiązku sygnalizacji zjazdu ze skrzyżowania.

Konto usunięte

Konto usunięte
23 listopada 2014, 19:38

Znaki Co do teorii zjazdu z lewego pasa ruchu z RONDA, to wykonując taki manewr blokuje Pan pojazdy jadące lewym pasem gdyż musi Pan przepuścić tych z prawego pasa.. Panie Znaku w linku który Panu udostępniłem znajduje się pismo w którym wykorzystałem fragment z kodeksu Pana Drexlera, również pozostali autorzy nie wskazują, że zjazd z lewego pasa jest błędem, Pan Próchniewicz w swojej broszurce nawet zaleca nie zmienianie Pasa ruchu i zjazdu z lewego pasa. Proszę również zastanowić się po co budować dwujezdniowe wyloty?

Konto usunięte

Konto usunięte
23 listopada 2014, 19:49

Pisze Pan również, że nie mogę zjechać z lewego bo kogoś tam blokuje, proszę to odnieść do sytuacji gdzie jest duże natężenie ruchu na wprost, wszyscy kierujący wjeżdżają dwoma pasami ale mogą zjechać tylko prawym? Dopiero wtedy się blokują, należy obserwować, czy kierujący jadący obok nas nie ma zamiaru jechać w lewo i jeżeli zjeżdża, zjechać razem z nim, opisuje to Pan Leśniewski w swoich publikacjach. A jeżeli jest Pan projektantem powinien Pan uświadomić sobie i swoim kolegom, że ronda klasyczne o dwóch lub więcej pasach ruchu są konstrukcjami niebezpiecznymi i przestarzałymi. Natomiast Wytyczne projektowania są mocno przestarzałe i należałoby zaktualizować ten dokument.

Konto usunięte

Konto usunięte
25 listopada 2014, 22:51

1. "Skrzyżowanie z wyspą", do przejechania na egzaminie, to inaczej "skrzyżowanie z ruchem okrężnym". 2. "Skrzyżowaniem z ruchem okrężnym" może być każde skrzyżowanie dróg z wyspą, niezależnie od jego organizacji ruchu. Może mieć: a) zwykłą kierunkowa organizację ruchu wg zasad ogólnych i pełnym lub ograniczonym wyborem kierunków jazdy, lub b) okrężną organizację ruchu (wg znaku nakazu C-12). Dopiero takie skrzyżowanie nazywa się "skrzyżowanie o ruchu okrężnym". 3. Najczęściej okrężne są "mini ronda " i ronda, dlatego utożsamia się je wprost ze "skrzyżowaniami o ruchu okrężnym". 4. Wg definicji w obowiązujących od 2001 roku "Wytycznych projektowania.." Cz.II Ronda Pkt 2.1.1. Rondo - jest to skrzyżowanie z wyspą środkową i JEDNOKIERUNKOWĄ JEZDNIĄ WOKÓŁ WYSPY, na którym pojazdy są OBOWIĄZANE objeżdżać wyspę środkową w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i dalej w skrócie "Rondo - skrzyżowanie o ruchu okrężnym". Pkt. 4.5.1.1) Rondo jako kierunkowo neutralna forma skrzyżowania. Logiczne, bo krążąc nigdzie się nie skręca. Rysunek 3.1. symbol 5. Pokazuje skręcanie z pasa wewnętrznego w drogę zjazdową jako przyczynę wypadków i kolizji. 5. Ruch okrężny nakazany znakami C-12 jest stosowany, oprócz kierunkowej organizacji ruchu, także na najnowocześniejszych rondach turbinowych, także w Polsce. Niemieckie wytyczne są z 2006 r. i uwzględniając polskie doświadczenia, że mogą się przytrafić prostowacze ruchu okrężnego (od wjazdu do zjazdu lewym pasem ruchu) zabraniają budowy zjazdów dwupasowych, poza okrężnymi rondami turbinowymi na których zjazdy są wg art. 22.3.

Konto usunięte

Konto usunięte
26 listopada 2014, 12:49

Uwaga ogólna. Dyskutanci muszą pamiętać, że skrzyżowanie typu rondo może mieć kierunkową organizację ruchu (strzałki kierunkowe na wlotach) na którym jedzie się wg nich i zasad ogólnych. O nich tu nie dyskutujemy, bo nie są ustawowymi "skrzyżowaniami o ruchu okrężnym", a jedzie się na nich wg strzałek i wyznaczonych pasów ruchu. Zasada ogólna to taka, że strzałka na wprost kieruje delikwenta do wyjazdu ze skrzyżowania. Ronda o których mowa w dyskusji to takie, na wlotach których NIE MA STRZAŁEK KIERUNKOWYCH i stoją znaki C-12 nakazujące na nich ruch okrężny i tylko ruch okrężny, taka jak znak C-5 nakazuje jazdę na wprost i tylko na wprost, bo nie pozwala na skręty w lewo i w prawo. To takie ronda które opisują Wytyczne projektowania rond obowiązujące w GDDKiA i które są wg tych wytycznych budowane w naszym kraju. Małe i średnie o jednym lub dwóch pasach ruchu z wyznaczonymi lub nie pasami ruchu biegnącymi jedynie okrężnie wokół centralnej wyspy. Wg definicji tam zawartej "Rondo jest to skrzyżowanie z wyspą środkową i JEDNOKIERUNKOWĄ JEZDNIĄ wokół wyspy, na którym pojazdy są OBOWIĄZANE objeżdżać wyspę środkową w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. W innym miejscu w skrócie zapisano wprost Rondo - "skrzyżowanie o ruchu okrężnym", co jest ustawowym określeniem skrzyżowania dróg w rozumieniu ogólnym (może być nim zwykłe ustawowe skrzyżowanie z wyspą - mini rondo, lub skrzyżowanie w formie placu o dowolnej wielkości i kształcie- np. okrągłym - rondo) z centralną przeszkodą, na którym znakami C-12 nakazano ruch okrężny. Proszę zapamiętać tą definicję i zapomnieć na chwilę o książkach dla kierowców w których i niekończącej się dyskusji. Jadę i trafiam na swojej drodze takie skrzyżowanie. Nie ma tablicy przedrogowskazowej, bo tablice kierunkowe umieszczono dopiero na zjazdach. Nie znam okolicy i nie wiem w który zjazd będę musiał wjechać. Jadę więc nadal bez włączania kierunkowskazu, bo nigdzie na razie nie skręcam. Jadę prawym pasem ruchu, tak jak każe zasada ruchu prawostronnego. Jest OK bo pasy ruchu biegną okrężnie więc tak jadąc ani nie skręcam, ani ich nie zmieniam. Pierwsza tablica i pierwszy zjazd nie ten, drugi zjazd też nie ten. Wreszcie, będąc już na lewej stronie skrzyżowania, widzę tablicę z interesującą mnie nazwą. Muszę opuścić skrzyżowanie i prawy pas ruchu. Włączam prawy kierunkowskaz i skręcam na prawy pas ruchu na drodze zjazdowej. Jak zorientuję się, że zaraz będę musiał jechać w lewo, to mogę zjechać od razu na lewy pas drogi zjazdowej. Proste i jednoznaczne? Różni się od jazdy zwykłą jednokierunkową drogą? Jak się zagapię to mogę tym zewnętrznym pasem jechać jeszcze raz w koło? Jak trafię na wolniejszego od siebie, to mogę go wyprzedzić wg zasad ogólnych?

Konto usunięte

Konto usunięte
26 listopada 2014, 18:36

Rondo jako kierunkowo neutralna forma skrzyżowania. Logiczne, bo krążąc nigdzie się nie skręca.. Panie. To stwierdzenie nie ma nic wspólnego z logiką. Pan nie wie co to jest zmiana kierunku jazdy (skręcanie) !!!!. Proszę wyjaśnić co Pan rozumie pod pojęciem zmiana kierunku jazdy? Panie , jak co i dlaczego, tak a nie inaczej i czemu tak a nie siak. Bez tej podstawowej wiedzy, to będzie Pan pisał .......

Konto usunięte

Konto usunięte
27 listopada 2014, 08:10

Jack - ameryki Pan nie odkrył pisząc, że takie ronda dwupasowe są niebezpieczne. To jest pierwsza rzecz jakiej dowiaduje się ktoś kto uzyskuje wykształcenie drogowe. My takich nie akceptujemy i nie projektujemy. Pana sytuacja dotycząca natężenia ruchu na wprost to kuriozum. Na zwykłym skrzyżowaniu gdzie ma Pan strzałki P-8 lewo, wprost, wprost i prawo, skręci Pan w lewo z pasa ze strzałką na wprost? I wówczas też będzie Pan tłumaczył, że tak idzie główny kierunek? Argumenty o sygnalizowaniu "zjazdu ze skrzyżowania" to również paranoja. Na zwykłym skrzyżowaniu też nie włączajmy kierunkowskazu. W końcu zjeżdżamy. Na autostradzie też zjeżdżajmy nagle z lewego pasa w zjazd. Pan Xenon w końcu uważa, że taki zjazd to nie błąd. Swoją drogą Pan Drexler - wielokrotnie wydawał opinię, z którymi nie zgadza się większość środowiska naukowego z branży inżynierii ruchu. Ale i tak "najlepsze" są interpretacje Pana Dworaka :)

Konto usunięte

Konto usunięte
27 listopada 2014, 19:17

Gość1. "Skrzyżowanie z wyspą"(...)to inaczej "skrzyżowanie z ruchem okrężnym". 2. "Skrzyżowaniem z ruchem okrężnym" może być każde skrzyżowanie dróg z wyspą, niezależnie od jego organizacji ruchu. (...) (wg znaku nakazu C-12). Dopiero takie skrzyżowanie nazywa się "skrzyżowanie o ruchu okrężnym".Widzę sprzeczności pomiędzy tekstem z punktu 1. a tekstem z punktu 2. (patrz cytat wyżej). Raz Pan mówisz, że skrzyżowanie z wyspą to inaczej skrzyżowanie z ruchem okrężnym(i to stanowisko podzielam) a następnie piszesz Pan, że skrzyżowanie o ruchu okrężnym to takie oznaczone znakami C-12 na wlotach. Gdzie tu konsekwencja? Dla mnie oczywistym jest, że w przepisach PoRD nie ma definicji skrzyżowania o ruchu okrężnym. Owszem istnieje dyspozycja znaku C-12 o nazwie "Ruch okrężny". W dyspozycji sygnalizatora S-1 zawarto treść, z której wynika, iż istnieją skrzyżowania o ruchu okrężnym oznaczone znakami C-12 jak również nieoznaczone tymiż znakami.

Konto usunięte

Konto usunięte
27 listopada 2014, 21:38

Co do opinii Pana Dworaka, to pozwolę sobie przypomnieć, że proponował On uznanie wlotów i wylotów z rond jako oddzielne skrzyżowania, przypomnę też bzdurny pomysł, który nie sprawdza się zupełnie, malowania ciągłych linii na obwiedni ronda klasycznego. Także proszę wybaczyć ale ten Pan nie jest dla mnie autorytetem. Cieszę się, że projektanci dostrzegają problem rond klasycznych, jednak chyba nie wszyscy, teraz w Słupsku buduje się tzw ring wewnętrzny, gdzie zaprojektowano kilkanaście takich rond, dlaczego? Co do wypowiedzi Pana Gościa to proponuje nie jechać, jeżeli nie wie Pan dokąd jechać, nie można jeździć po skrzyżowaniu i poszukiwać zjazdu, jeżeli zastosuje Pan taką technikę na egzaminie to Pan nie zda.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 listopada 2014, 14:38

Leszek DrugiGość1. "Skrzyżowanie z wyspą"(...)to inaczej "skrzyżowanie z ruchem okrężnym". 2. "Skrzyżowaniem z ruchem okrężnym" może być każde skrzyżowanie dróg z wyspą, niezależnie od jego organizacji ruchu. (...) (wg znaku nakazu C-12). Dopiero takie skrzyżowanie nazywa się "skrzyżowanie o ruchu okrężnym".Widzę sprzeczności pomiędzy tekstem z punktu 1. a tekstem z punktu 2. (patrz cytat wyżej). . Każde skrzyżowanie z wyspą (wysepką na zwykłym skrzyżowaniu, albo w formie placu - np. rondo) jest "skrzyżowaniem z ruchem okrężnym" dookoła tej wyspy, niezależnie od tego jaka na nim obowiązuje organizacja ruchu. Jeżeli na wlotach takiego skrzyżowania postawimy znaki NAKAZU ruchu okrężnego, to takie skrzyżowanie, niezależnie od tego jakie jest duże lub jakiego jest kształtu, nosi USTAWOWĄ NAZWĘ "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" , w uzupełnieniu można dodać "nakazanym znakiem C-12". Inaczej można powiedzieć, że jeżeli na jakimś skrzyżowaniu z wyspą (skrzyżowaniu z ruchem okrężnym) na wlotach postawimy znaki C-12 nakazujące na nim "ruch okrężny", to takie skrzyżowanie będzie się nazywało "skrzyżowanie o ruchu okrężnym". Ja sprzeczności nie widzę.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 listopada 2014, 16:17

kopanRondo jako kierunkowo neutralna forma skrzyżowania. Logiczne, bo krążąc nigdzie się nie skręca.Proszę wyjaśnić co Pan rozumie pod pojęciem zmiana kierunku jazdy? Nie wiem czy Pan jest zawodowym hejterem, czy Pan udaje kogoś kim Pan nie jest. A może Pan jest właśnie tym o kim myślę i wcale niczego nie udaje. W związku z tym nie wiem czy to prowokacja, patologia czy upust geniuszu. Zakładam, że to trzecie, więc niech Pan odpowie sobie sam na tak postawione pytanie. W którą z dróg poprzecznych skręca jeżdżący w koło wyspy, bez włączonego kierunkowskazu, okrężnie wyznaczonym pasem ruchu? Nie dość, że nigdzie nie skręca to jeszcze nie zmienia nawet pasa ruchu. W którą z dróg poprzecznych skręca jadący w koło wyspy, lewym pasem ruchu z włączonym lewym kierunkowskazem, jeżeli pasy ruchu są wyznaczone od wjazdu do zjazdu? Jedyne co robi to świadomie zmienia kierunek jazdy, ale tylko by jechać okrężnie. Skręca cały czas w lewo, ale nie jest to skręt w lewo biegnącą drogę poprzeczną, nie zmienił więc na tym skrzyżowaniu kierunku jazdy w lewo. A jak tych kółek zrobi z głupoty, albo dla zabawy, kilka, to skręcał gdzieś czy jeździł cały czas okrężnie? Skąd będzie teraz wiadomo gdzie jest która strona skrzyżowania? Na dodatek, ci którzy wjechali w między czasie nie mają pojęcia którym delikwent wlotem wjechał, i którym wylotem zamierza opuścić skrzyżowanie. Jazda w kółko nie jest świadomą zmianą kierunku jazdy w któryś z wylotów, nie jest skrętem w lewo lub w prawo w drogę poprzeczną, ponieważ jeżdżąc w kółko nigdzie się nie skręca, nie zmienia się świadomie kierunku jazdy, dlatego ruch okrężny jest neutralny kierunkowo. Jak Ci szanowny KOPANIE to nadal nie wystarcza, to zacznij się obracać w kółko i gdy się zatrzymasz zobacz czy tym sposobem gdzieś skręciłeś..

Konto usunięte

Konto usunięte
28 listopada 2014, 17:20

Jacek KaźmierskiCo do opinii Pana Dworaka, to pozwolę sobie przypomnieć, że proponował On uznanie wlotów i wylotów z rond jako oddzielne skrzyżowania . Nie miał czego proponować, bo każdy wlot i wylot (mogą być jednokierunkowe osobno lub dwukierunkowe jako jedna droga), na obiekcie inżynieryjnym w formie placu na którym zbiegają się drogi, tworzy z droga okalającą ten plac ustawowe skrzyżowania i to niezależnie czy jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym, czy nim nie jest. Ustawowe skrzyżowanie jest przecięciem, rozwidleniem lub połączeniem dróg mających jezdnię ŁĄCZNIE Z POWIERZCHNIAMI POWSTAŁYMI w wyniku tego przecięcia, rozwidlenia lub połączenia. Są zatem nimi, tak jak kiedyś pisał Pan Zbigniew Drexler, skrzyżowania które tworzą znak krzyża lub litery X, kształt litery T lub kształt zbliżony do litery Y. Jeżeli na tej wspólnej powierzchni jest mała wysepka to też takie skrzyżowanie spełnia wymagania definicji. Jak na wlotach nie ma znaków, to jedzie się na nim kierunkowo jak na zwykłym skrzyżowaniu w zależności od ilości pasów ruchu. Takie skrzyżowania malują w swoich książkach Panowie Drexler i Próchniewicz, a także Pan Leśniewski w necie. Wloty nie są tu osobnymi skrzyżowaniami, bo się ze sobą przecinają tworząc wspólną powierzchnię na której leży wysepka. Jednak jak się wloty od siebie oddalą, a tak jest w przypadku placu, to będą się przecinać już tylko z drogą z jezdnią która łączy wloty ze sobą na obwodzie centralnej wyspy, i z tą drogą będą, każdy wlot z osobna, tworzyć wspólne powierzchnie, co jest obligatoryjnym warunkiem definicji art. 2.10 ustawy. Dlatego nie tworzą jednego ustawowego skrzyżowania drogi o przesuniętych wlotach. Np jest droga i z jej lewej strony dochodzi druga tworząc ze sobą ustawowe skrzyżowanie typu T. Kawałek dalej dochodzi do niej druga droga z prawej strony. One też tworzą ze sobą ustawowe skrzyżowanie typu T. Gdyby wloty nie były od siebie oddalone i połączone kawałkiem zwykłej drogi, to utworzyły by jedno ustawowe skrzyżowanie typu X, a tak niestety są osobnymi ustawowymi skrzyżowaniami. Tak samo jest z placem, tyle tylko, że wszystkie wloty są na po jednej stronie ( na zewnątrz placu). Jeśli przez plac biegnie jedna droga poprzeczna to mamy też dwa ustawowe skrzyżowania typu, jak to pisze Pan Drexler, krzyża. Dziwię się, że Pan Dworak proponował oczywiste. Nawet jak na wlotach postawione zostaną znaki nakazu C-12 to i tak plac nie będzie w całości jednym ustawowym skrzyżowaniem, gdyż nadal będzie się składał z takich pojedynczych ustawowych skrzyżowań na których należy jechać zgodnie z zasadami ustawy. Nikt tu niczego nowego nie wymyśli. Jeśli znaki C-12 staną na zwykłym ustawowym skrzyżowaniu typu X, T lub Y, z wysepką, to powstanie tzw. mini rondo. A odnośnie egzaminu to egzaminator, zależnie jakie to będzie skrzyżowanie z wyspą, powie mi: "proszę skręcić na najbliższym skrzyżowaniu w lewo (skręt w lewo), albo np. proszę opuścić skrzyżowanie na trzecim zjeździe (skręt w prawo). Więc spokojna głowa, zdam.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 listopada 2014, 17:35

Szanowni Instruktorzy OSK. Mam takie pytanie. Jeżeli na rondzie pasy ruchu są wyznaczone od wjazdu do przeciwległego zjazdu, to jadąc nimi na wprost nie zmieniam pasów ruchu ani kierunku jazdy, to nie ma żadnych podstaw prawnych bym musiał włączać jakikolwiek kierunkowskaz. Dlaczego więc, wbrew zasadom Kodeksu drogowego, Pan Leśniewski i Próchniewicz każą włączać prawy kierunkowskaz i czy to jest tylko ich wymysł (osoby prywatne mogą sobie coś tam wymyślić), czy może to jest wymysł egzaminatorów (oni są przedstawicielami RP i mają obowiązek li tylko stosować ustawowe prawo)?

Konto usunięte

Konto usunięte
29 listopada 2014, 00:47

Jacek KaźmierskiCo do opinii Pana Dworaka, to pozwolę sobie przypomnieć, że proponował On uznanie wlotów i wylotów z rond jako oddzielne skrzyżowania. Pan Dworak mia rację, że na skrzyżowaniu w formie placu wloty, krzyżując się z drogą biegnąca wokół placu tworzą ustawowe skrzyżowania typu T (mają wspólne powierzchnie tylko w tych miejscach). Chyba Pan nie powie, że Plac 1000-lecia w Siedlcach jest w całości jednym ustawowym skrzyżowaniem. Ma na środku kościół, chodnik od strony wyspy, przejścia dla pieszych od zewnątrz na plac i na dodatek na całym obwodzie parkingi dla samochodów. Na wlotach nie ma strzałek kierunkowych ale stoją znaki C-12. Nakazano nimi ruch okrężny, więc ten plac jest w całości ustawowym "skrzyżowaniem o ruchu okrężnym" (info dla Leszka D.) na którym kierowca obowiązany jest jechać okrężnie, czyli w kółko. Dlatego ustawodawca pozwala na nim na wyprzedzanie, czego nie wolno robić na zwykłym skrzyżowaniu. Chyba Pan instruktor nie powie, że to jest właśnie takie zwykłe w całości ustawowe skrzyżowanie na którym, jeśli znaki tego nie zabraniają, można skręcać w lewo, w prawo lub jechać na wprost na drugą stronę? Pan Dworak nie odkrył Ameryki. Nawet Pan Próchniewicz w 1998 roku pisał w swojej książce "Podręcznik kierowcy B", że znak "Ruch okrężny" - wskazuje kierującemu SKRZYŻOWANIE DRÓG TWORZĄCE PLAC, na którym OBOWIĄZANY jest poruszać się dookoła wysepki, zieleńca lub innego obiektu w kierunku podanym na znaku. W najstarszej definicji znaku C-12 podano "skrzyżowanie (plac)", a w najnowszej "dookoła wyspy lub placu", co na jedno wychodzi. Czy tak brzmi definicja zasad poruszania się na zwykłym ustawowym skrzyżowaniu o pełnym lub ograniczonym wyborze kierunków jazdy? Wg mnie, jeśli mam nakaz (kierowca obowiązany jest) i znak jest znakiem nakazu, poruszać się dookoła czegoś, to nie mogę sobie skręcać ani jechać na wprost na druga stronę placu. Przecież każdy znak nakazu obowiązuje kierującego do zrobienia czegoś konkretnego wynikającego z definicji tego znaku. Np do skrętu w lewo, w prawo, do jazdy na wprost, do korzystania z drogi dla rowerów albo korzystania z łańcuchów. Znak C-12 nie obowiązuje kierującego do skrętu w prawo za znakiem, gdyż obowiązuje kierującego do jazdy okrężnej i tyle. Są przecież skrzyżowania z wyspą na wlotach których nie ma znaku C-12, nawet takie rysuje Pan Drexler i pokazuje, że jedzie się na nich nie okrężnie lecz kierunkowo (w lewo, w prawo i na wprost). Jest to logiczne, bo jak jechać na pojedynczym ustawowym skrzyżowaniu z wysepką jeśli nie ma na wlotach żadnych znaków? Przyzna Pan, że jedzie się tak, jak na takim samym skrzyżowaniu bez wysepki. A jak znak C-12 stanie na wlotach to się zrobi "mini rondo" i co, dalej będzie bez zmian? Przedtem nikt mi nic nie kazał, to sobie mogłem jechać gdzie chcę, a jak teraz każe mi jechać okrężnie to mogę jechać gdzie chcę, czy jestem obowiązany tylko do jazdy dookoła wysepki? Jak Pan sadzi?

Konto usunięte

Konto usunięte
29 listopada 2014, 11:25

Leszek DrugiGość. Raz Pan mówisz, że skrzyżowanie z wyspą to inaczej skrzyżowanie z ruchem okrężnym(i to stanowisko podzielam) a następnie piszesz Pan, że skrzyżowanie o ruchu okrężnym to takie oznaczone znakami C-12 na wlotach. Gdzie tu konsekwencja? Chodzi o to, że określenie "skrzyżowanie z ruchem okrężnym wokół wyspy centralnej, albo z ruchem dookoła wyspy" dotyczy każdego rodzaju skrzyżowania z każdym rodzajem wyspy na którego wlotach mogą stać znaki C-12, albo takie na wlotach których nie stoją, jak np. z jezdnią w poprzek wyspy, z uprzywilejowanym kierunkiem albo z rozszerzonymi wlotami, gdzie nie ma na wlotach znaku C-12. Tak jest to opisane w załączniku do rozporządzenia. W ustawie jest określenie "skrzyżowanie OOOO ruchu okrężnym", co oznacza, że jest to skrzyżowanie na którym obowiązuje ruch okrężny nakazany znakami C-12, a NIE KAŻDE skrzyżowanie z ruchem okrężnym dookoła wyspy lub placu. Na zwykłym skrzyżowaniu z wyspą, albo o rozszerzonych wlotach, jedzie się tak jak na każdym zwykłym skrzyżowaniu, a na takim, zgodnie z prawem, wyprzedzać nie wolno, ale jak jest to skrzyżowanie OOO ruchu okrężnym, to wyprzedzać wolno. Wygląda na to, że jak znaki C-12 obowiązują do jazdy okrężnej wokół wyspy, to ustawa zezwala na wyprzedzanie, bo to nie jest już każde dowolne skrzyżowanie z wyspą lecz konkretne ustawowe "skrzyżowanie OOOO ruchu okrężnym". No i tu mam problem. Jeśli tak jest to by znaczyło, że jak jest znak C-12 to wolno wyprzedzać, a jak go nie ma to nie wolno. Jeśli tak samo się jedzie czy znak jest czy nie to nie ma to sensu.

Konto usunięte

Konto usunięte
1 grudnia 2014, 22:01

Wpis techniczny. Dlaczego Goście mogą tutaj komentować pisząc tekst zawierający więcej niz 1000 znaków?

Konto usunięte

Konto usunięte
2 grudnia 2014, 13:33

No właśnie. Też mnie zastanawia dlaczego mogą pisać tak długie komentarze, a zarejestrowani użytkownicy mają ograniczenie.

Konto usunięte

Konto usunięte
2 grudnia 2014, 19:19

Mam wrażenie, że z Panem Gościem już dyskutowałem po innym pseudonimem, poza swoim stanowiskiem nie przedstawia Pan, żadnych konkretnych dowodów. Dla mnie skrzyżowanie w Siedlcach, jest nadal jednym skrzyżowaniem, a dla zabawy robię inne rzeczy niż jeżdżenie w koło po rondzie.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.