SKRZYŻOWANIE Z C-12 - RUCH DOOKOŁA WYSPY W KIERUNKU WSKAZANYM NA ZNAKU

/ /

SKRZYŻOWANIE Z C-12 - RUCH DOOKOŁA WYSPY W KIERUNKU WSKAZANYM NA ZNAKU

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
20 sierpnia 2015, 13:19

Czyli te wytyczne są dla budowy rond i dla budowlańców. Nie jest to żaden akt prawny na podstawie którego usiłujesz zdewaluować PoRD.. Czyli zawiera treści, które nie są kompletnie przydatne w dyskusji o kierunku jazdy przez skrzyżowanie. Po drugie..jakbys nie czytał w paragrafie 36 jest napisane o skrzyzowaniu...a nie tylko o placu jako zespole skrzyzowań.. czyli z czystym sumieniem mogę napisać-nie masz pojęcia o przepisach ruchu drogowego powołując się na jakis załącznik Gdaki...to nie jest instytucja do stanowienia prawa. Powołując się na ten załącznik w dyskusji o przepisach tylko sie ośmieszasz. ( znam treść tego załącznika) Pisali tam bodajże o jezdni jednokierunkowej...daj spokój z takimi "aktami prawnymi" czyli merdku...do książek..czas zweryfikować źródła wiedzy...twoje są do bani.

Konto usunięte

Konto usunięte
20 sierpnia 2015, 17:33

Robert ProkopiukCzyli te wytyczne są dla budowy rond i dla budowlańców. Nie jest to żaden akt prawny na podstawie którego usiłujesz zdewaluować PoRD.. Czyli zawiera treści, które nie są kompletnie przydatne w dyskusji o kierunku jazdy przez skrzyżowanie. Po drugie..jakbys nie czytał w paragrafie 36 jest napisane o skrzyzowaniu...a nie tylko o placu jako zespole skrzyzowań.. czyli z czystym sumieniem mogę napisać-nie masz pojęcia o przepisach ruchu drogowego powołując się na jakis załącznik Gdaki...to nie jest instytucja do stanowienia prawa. Powołując się na ten załącznik w dyskusji o przepisach tylko sie ośmieszasz. ( znam treść tego załącznika) Pisali tam bodajże o jezdni jednokierunkowej...daj spokój z takimi "aktami prawnymi" czyli merdku...do książek..czas zweryfikować źródła wiedzy...twoje są do bani. Przywołałem Wytyczne by pokazać jak ich twórcy rozumieją pojęcie RODA których wytyczne dotyczą. Nikt nie mówi, że to akt prawny, więc ja zwykle manipulujesz, mataczysz i kłamiesz. Skrzyżowanie o którym jest mowa w §36 to znawco prawa SKRZYŻOWANIE O RUCHU OKRĘŻNYM, a takim może być tylko SKRZYŻOWANIE Z WYSPĄ lub OBIEKT w FORMIE PLACU (Placem jest rondo, Rynek, plac gwiaździsty i skwer) by zgodnie z nakazem znaku C-12 kierujący mógł poruszać się bez zmiany kierunku jazdy dookoła WYSPY na skrzyżowaniu z wyspą lub dookoła placu PLACU na obiekcie tego typu. Nie widziałeś nigdy PLACU na którym obowiązywał Ruch okrężny? A może widziałeś tylko place na których obowiązywał ruch dwukierunkowy?

Konto usunięte

Konto usunięte
21 sierpnia 2015, 09:53

Na czym polega problem z czytaniem ze zrozumieniem paragrafu 36? Na tym, że jedni rozumieją jego zapisy zgodnie z obowiązującym prawem, czyli zgodnie z jego literą i duchem, bo wiedzą, że "chłopski rozum" w interpretacji prawa jest baaaardzo zawodny, a drugim on wystarcza bo bezgranicznie wierzą w swój intelekt. No a jak trafia na taki sam jak oni autorytet posługujący się "chłopskim rozumkiem" to ich pewność siebie przekracza wszelkie granice, nawet granice przyzwoitości. Dla pierwszych RUCH OKRĘŻNY to jazda na wprost przy prawej krawędzi okrężnie biegnącej jezdni, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, na opisanych prawem skrzyżowaniach z wyspą, które nie są RONDEM, lub na obiektach złożonych w formie placu, w tym typu rondo. Wszystkie zjazdy ze "Skrzyżowania o ruchu okrężnym" czyli takim na którym obowiązują kierującego znane od 100 lat zasady RUCHU OKRĘŻNEGO (wg KW znak C-12 obowiązuje kierującego by stosował się do zasad ruchu okrężnego), to skręty w prawo wg art. 22.2.1 ustawy. Na "Skrzyżowaniu o ruchu okrężnym" pasy ruchu i linie krawędziowe jezdni biegną DOOKOŁA wyspy a nie do zjazdów i tylko takie obiekty maja prawo być znakowane znakami C-12. ********Dla "chłopskiego rozumu" to głupota, bo wg niego zapis jest oczywisty i jednoznaczny. Skoro w §36 napisano "na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu", to oczywistym jest, że mowa jest o SKRZYŻOWANIU opisanym w art. 2.10 ustawy z czego wprost wynika, że RONDO z wyspą na środku to w całości jedno opisane prawem skrzyżowanie, a PLAC w tym zapisie to dla "chłopskiego rozumu" wspólna powierzchnia krzyżujących się dróg o której mówi definicja skrzyżowania. Prościzna, że aż dziw bierze jak można tego nie rozumieć, mówi sobie taki "chłopski rozum" Oczywistym jest, że na każdym rondzie, nawet turbinowym, nie jedzie się przez wyspę a dookoła niej z włączonym kierunkowskazem skręcając w lewo, co pokazuje znak C-12 by nikt nie jechał "pod prąd" i co wg "chłopskiego rozumu" jest ruchem okrężnym, bo niby jakim innym? Okrążamy wyspę czy nie? "Chłopski rozum" załatwił więc sprawę RUCHU OKRĘŻNEGO jako skręcanie w lewo przy wyspie z włączonym lewym kierunkowskazem oraz to, że każde RONDO to najnormalniejsze opisane w art. 2.10 ustawy SKRZYŻOWANIE a, że można na nim jechać z włączonym lewym kierunkowskazem dookoła wyspy to O RUCHU OKRĘŻNYM, co na "chłopski rozum" jest oczywiste. To dla "chłopskiego rozumu" oczywiste, że przed skrzyżowaniem wybiera się kierunek i właściwy pas ruchu, w tym lewy by skręcić w lewo jadąc tak jak pokazuje to symbol ronda na znaku C-12. Znak C-12 pokazuje, że na SKRZYŻOWANIU jest wyspa którą trzeba omijać jadąc na wprost, w prawo lub w lewo z jej prawej strony i tyle. Proste i oczywiste? "Chłopski rozum" jest pewny, że nie ma żadnych placów w postaci zespołu skrzyżowań bo RONDO to skrzyżowanie z wyspą, nie ma na skrzyżowaniu żadnych jednokierunkowych jezdni bo to nie droga oraz jeżdżenia w kółko prawym pasem bez kierunkowskazu, bo to niedozwolone skręty w lewo z prawego pasa ruchu. Jak widać wiem co znaczy prawo i jak je rozumie "chłopski rozum". Szerokości.

Konto usunięte

Konto usunięte
22 sierpnia 2015, 08:16

Robert ProkopiukCzyli te wytyczne są dla budowy rond i dla budowlańców. Nie jest to żaden akt prawny na podstawie którego usiłujesz zdewaluować PoRD. Co ty bredzisz. Przecież facet nie dewaluuje ustawy. Napisał, że Wytyczne budowy rond zostały przywołane by pokazać, że "RONDO to jedynie OGÓLNA nazwa miejsca na którym zbiegają się drogi, BEZ OKREŚLENIA JEGO ORGANIZACJI RUCHU, która może być bardzo różna, podobnie jak na skrzyżowaniu z wyspą lub bez wyspy." Człowieku, chyba nie zaprzeczysz, ze ronda tak jak i skrzyżowania mogą mieć różne organizacje ruchu? Przeczytaj ze zrozumieniem to co ktoś pisze i dopiero wtedy komentuj.

Konto usunięte

Konto usunięte
22 sierpnia 2015, 19:17

MrErdek1Robert ProkopiukA i pisałem ci gdzie możesz sobie wsadzic te wytyczne budowy rond.. Jaki to dziennik ustaw ? Wytyczne budowy rond obowiązują w GDDKiA i zostały opracowane przez grupę naukowców z Politechniki Krakowskiej pod przewodnictwem Pana prof. Mariana Tracza, więc twoje uwagi pozostawię bez komentarza. Zostały przywołane przeze mnie tylko po to, by pokazać, że RONDO to jedynie OGÓLNA nazwa miejsca na którym zbiegają się drogi, BEZ OKREŚLENIA JEGO ORGANIZACJI RUCHU, która może być bardzo różna, podobnie jak na skrzyżowaniu z wyspą lub bez wyspy. . Gdzie tu MrErdek1 napisał, że wytyczne to akt prawny?

Konto usunięte

Konto usunięte
23 sierpnia 2015, 10:55

Wytyczne projektowania skrzyżowań - cz.2 dotyczą tylko skrzyżowań typu RONDO zorganizowanych wg zasad RUCHU OKRĘŻNEGO, czyli tylko takich które są SKRZYŻOWANIAMI O RUCHU OKRĘŻNYM w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowym. RUCH OKRĘŻNY o którym mówi polskie prawo to tylko ten który wynika z nakazu znaku C-12 o nazwie RUCH OKRĘŻNY, a nie ten który jest permanentnym skręcaniem w lewo przy wyspie z jednej jezdni na drugą z których każda prowadzi, jak na każdym zwykłym SKRZYŻOWANIU, wprost do zjazdów. Skręcanie w lewo przy wyspie jest wolnym wyborem kierującego, jeśli nie zabrania tego oznakowanie, gdyż taka jazda dookoła lub obok wyspy nie wynika z żadnego nakazu. Wg konwencji, na której opiera się nasze krajowe prawo o ruchu drogowym, znak "Nakazany ruch okrężny" (nasz znak C-12) oznajmia kierującemu, że na SKRZYŻOWANIU O RUCHU OKRĘŻNYM ma on obowiązek poruszać się zgodnie ze wskazaniami strzałek na znaku, czyli dookoła wyspy lub placu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Nie na SKRZYŻOWANIU bez wyspy lub z wyspą na środku i znakami C-9 lub C-1 na niej, na którym nie wolno wyprzedzać pojazdów silnikowych, przed którym ostrzega znak A-5, A-6 lub A-7, a na SKRZYŻOWANIU O RUCHU OKRĘŻNYM, na którym wolno to robić (art. 24.7.3 ustawy) z powodu OKRĘŻNEGO PRZEBIEGU JEZDNI na nim i o którym ostrzega znak A-8 (wg §5.8 rozporządzenia w/s znaków i sygnałów). Nieporozumienia na drogach i na tym forum wynikają z powodu nieuprawnionego znakowania znakami C-12 skrzyżowań które NIE SĄ skrzyżowaniami o RUCHU OKRĘŻNYM w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowym. Każdy ma prawo wierzyć, że oznakowanie naszych polskich dróg jest zgodnie z zasadami naszego prawa krajowego oraz zobowiązania Polski do przestrzegania zobowiązań międzynarodowych, ale wiara i rzeczywistość, której każdy z nas doświadcza, to różne sprawy. Wierząc, że oznakowanie jest prawidłowe usiłują zrozumieć jego znaczenie w oparciu o zapisy ustawy, w której na temat RUCHU OKRĘŻNEGO jest mowa tylko o wyprzedzaniu w art. 24.7.3 ustawy. Dorabiają więc na "chłopski rozum" własne teorie. Co WORD, co Komenda Policji, co biegły lub ekspert to inne rozumienie tego samego prawa, co niestety jest już normalnością z którą ja się nie zgadzam. Wystarczy uwierzyć w to, że znakami C-12 wolno znakować tylko "Skrzyżowania o ruchu okrężnym", czyli takie na wlotach których nie ma strzałek kierunkowych, na których jezdnia biegnie dookoła wyspy lub placu na której ruch odbywa się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, czyli dokładnie tak jak pokazuje to piktogram znaku. Wtedy wszystkie zasady ruchu zapisane są wprost w ustawie bez potrzeby ich naciągania i tworzenia sprzecznych z prawem teorii.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 sierpnia 2015, 16:59

Wsadź sobie przygłupie te wytyczne w buty..może wtedy będziesz wyższy. Jesteś ostatnim przgłupem i trollem kwestionując interpretację Leśniwewskiego, Zasela, Drexlera, KRA i chociażby autora artykułu "ronda da się lubić" KIM TY JESTEŚ PRZYGŁUPIE ? Zakładasz kilkanaście kont aby stworzyć pozory dyskusji iże jest tyle zwolenników prostowania rond ? Piszesz przygłupie tego samego dnia , prawie o tej samej godzinie...komu chcesz wcisnąc ciemnotę. KRÓTKO jesteś zerem, niedouczonym zerem, który w opozycji do przepisów powołuje ie na jakieś wytyczne czy przepisy z innych państw, nawet nie znając tamtejszego prawa o ruchu drogowym...żałosny trollu jesteś..

Konto usunięte

Konto usunięte
24 sierpnia 2015, 17:01

Ku twej rozpaczy niestety w paragrafie 36 jest napisane i o skrzyzowaniu..ten plac uroił sie tylko w tym głupim łbie...jak sianko obrodziło touzupełnij braki. Wytyczne też możesz sobie mają obrazować...ciekawe co...naucz sie przepisów.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 sierpnia 2015, 20:21

Robert ProkopiukMnie się nic nie uroiło. W 1959 roku kiedy "Ruch okrężny" dotyczył tylko placów, bo dopiero ponad dwadzieścia lat później Anglicy wpadli na pomysł by zastosować to rozwiązanie na SKRZYŻOWANIACH z wyspą. Wtedy dyspozycja znaku brzmiała: Znak "Ruch okrężny" wskazuje kierującym pojazdami, że wjeżdżają oni na skrzyżowanie (plac) na którym powinni się poruszać dookoła wysepki, zieleńca lub innego obiektu w kierunku podanym na znaku. Obecnie w § 36 napisane jest dookoła wyspy lub PLACU. To są fakty! A to, że ty ich nie uznajesz to wcale nie znaczy, że ich nie ma.

Konto usunięte

Konto usunięte
26 sierpnia 2015, 00:00

Przygłupie... to co było kiedys mnie nie obchodzi...wszystkie twoje bzdety nie maja podstaw prawnych. Opierasz ię na przepisach z innych krajów i załaczniku gdaki... dołączając do tego twój uwiąd mamy co mamy...stek bzdur.. Problem jest w tym ze nie kwestionuje organizacji ruchu tylko twoje "kierunki jazdy" przejazdu przez skrzyżowanie.. Wszystkie przykłady, przygłupie, któr dobitnie pokazują że nadajesz sie tylko do prowadzenia taczki na budowie uważasz za niezgodne z prawem. Tylko tego prawa jakoś nie widać.Tak jak i "zasad"

Konto usunięte

Konto usunięte
26 sierpnia 2015, 17:25

Robert ProkopiukPrzygłupie... to co było kiedys mnie nie obchodzi...wszystkie twoje bzdety nie maja podstaw prawnych. Opierasz ię na przepisach z innych krajów i załaczniku gdaki... dołączając do tego twój uwiąd mamy co mamy...stek bzdur.. Problem jest w tym ze nie kwestionuje organizacji ruchu tylko twoje "kierunki jazdy" przejazdu przez skrzyżowanie.. Wszystkie przykłady, przygłupie, któr dobitnie pokazują że nadajesz sie tylko do prowadzenia taczki na budowie uważasz za niezgodne z prawem. Tylko tego prawa jakoś nie widać.Tak jak i "zasad" Mam pytanie do fachowców, bo widzę, ze jest tu ich multum, czyli całych dwóch. Pytanie brzmi. Kiedy i jakim aktem prawnym zmieniono zasady ruchu okrężnego, poza zmianami pierwszeństwa na wlotach, Chodzi mi o to kiedy i jakim aktem prawnym nakazano wybieranie kierunku jazdy i sygnalizowania zamiaru skrętu przed wjazdem na skrzyżowanie o ruchu okrężnym skoro uczono mnie trzydzieści kilka lat temu, w technikum samochodowym z podręcznika zatwierdzonego przez Ministerstwo Oświaty i Wychowania, że nie jest wymagane sygnalizowanie zamiaru skręcania na wjeździe na skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Wtedy sam znak Ruch okrężny (bez A-7) oznaczał, że pierwszeństwo ma ten co już jest na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym przed tym który zamierza dopiero na nie wjechać, czyli tak jak jest teraz ze znakiem A-7. Nadmieniam, że już wtedy wolno było wyprzedzać na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym.

Konto usunięte

Konto usunięte
27 sierpnia 2015, 19:53

w 1989 roku w łodzkiej samochodówce śp Pan Andrzej Kowalski (egzaminator) uczył prostej zasady zgodnej z przepisami. Jeżdżę po rondzie wokół "wyspy" dowolnym pasem bez włączonego kierunkowskazu. Jak zmieniam pas na wewnętrzny to lewy kierunek jak na zewnętrzny to prawy. Przed zmianą pasa ustepuję pierwszeństwa tym, co już na pasie jadą. Jak zjezdżam z ronda to włączam prawy kierunek i jak z pasa zewnętrznego to bez kłopotów a jak z innych to ustepuję pierwszeństwa tym co dalej po rondzie jadą. PROSTE. A do Pana Prokopiuka: kiedyś podparł się Pan linkem do wytycznych dla egzaminatorów i tu cytat z owego dokumentu: " W przypadku niekonwencjonalnych rozwiązań skrzyżowań o ruchu okrężnym Dyrekcja WORD'u może po analizie, która znajdzie się w dokumentach WORD, ustalić inne zasady zawracania na rondzie." Koniec cytatu i .... kupa śmiechu bo okazuje sie że zasady ruchu na rondach określają dyrekcje lokalnych WORD.. i to są dokumenty dla EGZAMINATORÓW powinno być z dopiskiem "z Bożej łaski" Pozdrawiam

Konto usunięte

Konto usunięte
27 sierpnia 2015, 19:57

a jak do Ronda dochodzi siedem dróg i rondo jest tak duże, ze nie widać tych wszystkich dróg (bo wyspa chaszczami zarosła) i jeszcze jest w obcym mieście to od której drogi zaczynam skręt w lewo? ludzie opamiętajcie sie. Po co stawiac znak "rondo" jesli są na skrzyżowaniu znaki kierunkowe pionowe, poziome i jeszcze sygnalizacja świetlna. Czemu ten znak ma służyć?

Konto usunięte

Konto usunięte
27 sierpnia 2015, 19:59

do mrerdek1: całkowicie popieram.

Konto usunięte

Konto usunięte
27 sierpnia 2015, 20:03

nie ma Pan racji Panie Robercie Prokopiuk a przy tym nie grzeszy Pan kulturą.

Konto usunięte

Konto usunięte
27 sierpnia 2015, 20:10

W 1989 roku w łodzkiej samochodówce śp Pan Andrzej Kowalski (egzaminator) uczył: po rondzie jeżdżę wokół "wyspy" dowolnym pasem bez kierunkowskazu, jak zmieniam pas na wewnętrzny to lewy kierunek ale ustępuję pierwszeństwa tym co już wewnętrznym jadą a jak na prawy pas to odwrotnie. Jak wyjeżdżam to prawy kierunek. PROSTE? A Pan Prokopiuk kiedyś podpierał sie wytycznymi dla egzaminatorów i tu cutat z owego dokumentu: "W przypadku niekonwencjonalnych rozwiązań skrzyżowań o ruchu okrężnym Dyrekcja WORD'u może po analizie, która znajdzie się w dokumentach WORD, ustalić inne zasady zawracania na rondzie" koniec cytatu i KUPA ŚMIECHU... czyli po robdach zasady jazdy określają dyrekcje lokalnych WORD. proponuję by te zasady laminować i wieszac przy wjeździe na skrzyżowanie no i wyznaczyć miejsca postojowe na lekturę... Boże kto ludzi egzaminuje? pozdrawiam Panów

pawmaj

Konto usunięte

Konto usunięte
27 sierpnia 2015, 20:15

i jeszcze jedno w temacie lewego kierunkowskazu przed rondem. a jak do ronda dochodzi siedem dróg, i rondo bardzo duże a wyspa tez duz i zarośnięta chaszczami, i nie ma na wjeździe zalaminowanych zasad określonych przez lokalny WORD to od od którego zjazdu jest skręt w lewo a od którego zawracanie. Po co znak rondo przed skrzyżowaniem ze znakami kierunkowymi pionowymi i poziomymi i jeszcze sygnalizacja świetlna. Znak rondo nic tu nie wnosi poza sprzecznością z pozostałymi znakami. pozdrawiam

pawmaj

Konto usunięte

Konto usunięte
28 sierpnia 2015, 15:31

Kolejne konto..to juz jest nudne... skoro tak masz rację to poczekam na zasady tego ruchu okrężnego... a jeśli chodzi o KRA...te inne sposoby pokonania skrzyzowania wynikają z jednego prostego powodu. Wiele miejsc nie powinno byc oznaczone C-12..polecam warunki techniczne jakim powinny odpowiadać drogi... i PAWMAK od mojej kultury to się od....świetnie wiadomo kto zaczął...a byle menda nie będzie sobie głupiej mordy mną wycierała... chamów i głupków trzeba piętnować z merdkiem na czele

Konto usunięte

Konto usunięte
28 sierpnia 2015, 16:12

zgoda, że w wielu miejscach nie powinno być C-12 i sprawa byłaby prosta ale tez w wielu miejscach wystarczy C-12 + ustąp pierwszeństwa i kierunki są wówczas niepotrzebne i to też znacznie upraszcza. Pozdrawiam

pawmaj

Konto usunięte

Konto usunięte
29 sierpnia 2015, 22:18

W wielu miejscach, gdzie nie byłoby C-12 przelatywaliby skrzyzowanie na pełnym gazie. Idea ronda to uspokojenie i spowolnienie oraz upłynnienie ruchu. A odpowiednia sygnalizacja swoich zamiarów i w trakcie wykonywania manewru zmiany kierunku jazdy pozwala na płynniejsze pokonywanie skrzyzowania.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.