SKRZYŻOWANIE Z C-12 - RUCH DOOKOŁA WYSPY W KIERUNKU WSKAZANYM NA ZNAKU

/ /

SKRZYŻOWANIE Z C-12 - RUCH DOOKOŁA WYSPY W KIERUNKU WSKAZANYM NA ZNAKU

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
29 sierpnia 2015, 22:21

pawmajzgoda, że w wielu miejscach nie powinno być C-12 i sprawa byłaby prosta ale tez w wielu miejscach wystarczy C-12 + ustąp pierwszeństwa i kierunki są wówczas niepotrzebne i to też znacznie upraszcza. Pozdrawiam Przepraszam Pana za Prokopiuka który obraża Pana i mnie bo nie wiedzieć czemu utożsamia wszystkich którzy maja inne zdanie niż on z kimś z Puław. Napisał Pan, że MrErdek1 to Ryszard Dobrowolski (Rysiu Merdek to nick dla Prokopiuka, bo tak mnie nazywa) czego nigdy nie ukrywałem bo tak podpisuję swoje rysunki na blogu. Pan podał nawet swój adres e-mail pisząc, że jest Pan z Łodzi. Mimo tego staliśmy się dla Prokopiuka jakimś wyimaginowanym tworem, bo nie może uwierzyć, że ktoś może mieć inne zdanie niż on i uznani eksperci.

Konto usunięte

Konto usunięte
29 sierpnia 2015, 22:43

Robert ProkopiukW wielu miejscach, gdzie nie byłoby C-12 przelatywaliby skrzyzowanie na pełnym gazie. Idea ronda to uspokojenie i spowolnienie oraz upłynnienie ruchu. A odpowiednia sygnalizacja swoich zamiarów i w trakcie wykonywania manewru zmiany kierunku jazdy pozwala na płynniejsze pokonywanie skrzyzowania. Panie Prokopiuk. To nie symbol na blasze uspokaja i spowalnia ruch a ORGANIZACJA RUCHU na skrzyżowaniu z wyspą. Pasy ruchu biegną tak samo na skrzyżowaniu z wyspą i strzałkami na lewym i prawym pasie prowadzącym kierującego aż do wylotu bez zmiany kierunku jazdy niezależnie czy na wlocie stoi znak C-12, czy zamiast niego znak C-9 na wyspie. Można jechać w lewo, w prawo i na wprost. Tu znak C-12 jest NIEUPRAWNIONY. Na skrzyżowaniu z wyspą pasy ruchu mogą też biec koncentrycznie, zwykle jeden lub dwa. Wtedy jazda okrężnie biegnącym pasem ruchu na wprost nie zaprowadzi kierującego do wylotu. By to zrobić musi skręcić w prawo na każdym wylocie niezależnie od jego położenia w stosunku do wjazdu. Tylko tak "okrężnie " zorganizowane skrzyżowanie ma prawo być znakowane znakami C-12. KIERUNKOWSKAZAMI nie sygnalizuje się zamiaru jazdy w dany wylot leżący po lewej, prawej lub na przeciw wjazdu, a ZAMIAR ZMIANY KIERUNKU JAZDY, który na SKRZYŻOWANIU O RUCHU OKRĘŻNYM (tylko takim z koncentrycznymi pasami bez strzałek na wlotach) to skręt w prawo z okrężnie biegnącego pasa ruchu na drogę wylotową. Tak twierdzących jest bardzo wielu dlatego to pisze w ich imieniu, a to, że się tu nie ujawniają wcale nie znaczy, że nie mam racji. Może mierzi ich sposób narracji na tym forum

Konto usunięte

Konto usunięte
2 września 2015, 00:22

Chłopku..po takim panie mój dziadek na konia wsiadał..a ty chłopku możesz przeprosić za sianie bezpodstawnych bzdur...zrozumiałeś przygłupie ? Jaki kulturalny nagle sie zrobił...komu ty gamoniu kit chcesz wcisnąć...

Konto usunięte

Konto usunięte
2 września 2015, 00:24

a tyc wielu to chyba tylko klony...i nie chodzi o sposób narrracji...tu chodzi o bzdety jakie chłopku wypisujesz...nie podałeś żadnych konkretnych przepisów, a nie reagujesz na przedstawione...to nie ma innego wyjścia, jak ci dobitnie napisać jaki poziom prezentujesz...zero.

Konto usunięte

Konto usunięte
2 września 2015, 22:49

W wypowiedzi pana Prokopiuka nie ma żadnych merytorycznych treści a jedynie wylew frustracji. Dyskutować można z argumentami. Inaczej można sobie najwyżej ubliżać. W Łodzi są skrzyżowania oznaczone C-12 ale znakami poziomymi malowane w różny sposób np. : Rondo Lotników Lwowskich- turbinowe, Rondo Sybiraków- kierunkowe jak zwykłe skrzyżowanie. Na żadnym z nich nie ma znaków kierunkowych pionowych. Jak jest sucho i poziome znaki są widoczne to jazda jest całkiem normalna, choć nie wiem po co na Sybiraków C-12. Gorzej jest jak zima zaskakuje drogowców a ci nie zdążą odśnieżyć i wtedy jak jeździć? Na każdym z tych skrzyżowań, przy widocznych znakach poziomych, jeździ się inaczej a przy pokrytych śniegiem zostaje tylko C-12. Kolejny argument, że jak C-12 to nie powinno się malować żadnych kierunków. Dodam, że kolejne przykładowe skrzyżowanie Kilińskiego-Broniewskiego jest jeszcze inaczej oznakowane poziomo, przy C-12 na wlocie. Ot, radosna twórczość zarządców dróg. Pozdrawiam

pawmaj

Konto usunięte

Konto usunięte
3 września 2015, 07:25

Argumenty już były..potem był kierunek jazdy wskazany na C-12..to czym tu jeszcze dyskutować ? A jak zima zaskoczy to jeździć według Art 22..proste ?

Konto usunięte

Konto usunięte
3 września 2015, 15:22

Robert ProkopiukA jak zima zaskoczy to jeździć według Art 22..proste ? Nie takie proste, bo nie zawsze zgodne z oznakowaniem poziomym, a wtedy niezgodnie z obowiązującymi przepisami. Po to są znaki pionowe i poziome by kierujący wiedział jak jest zorganizowane dane skrzyżowanie i to niezależnie czy jest zasypane śniegiem czy zasłonięte prze inne pojazdy. 1. Tablica przedrogowskazowa z wyspą na środku, znak A-8, na wlotach znaki C-12 z lub bez A-7 i brak strzałek kierunkowych P-8x i znaku F-10. SKRZYŻOWANIE O RUCHU OKRĘŻNYM z pasami ruchu biegnącymi jedynie okrężnie. Wjazd i jazda okrężnie biegnącą jezdnią skrzyżowania na wprost przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, co do zasady, przy prawej krawędzi jezdni wg art. 16.4 ustawy. Zmiana kierunku jazdy na tak zorganizowanym skrzyżowaniu z wyspą następuje dopiero na zjazdach i jest zawsze skrętem w prawo z zewnętrznego pasa ruchu na drogę wylotową wg art. 22.2.1 i art. 22.5 ustawy. 2. Tablica przedrogowskazowa z wyspą na środku, brak znaku A-8, na wlotach brak znaków C-12 za to znaki A-7 lub D-20 i strzałki kierunkowe P-8x oraz znaki F-10. Na wyspie, na przeciwko wlotów, znaki C-1 lub C-9 oraz na dużych obiektach na skrzyżowaniu przed wlotami znaki A-6a przypominające o pierwszeństwie. Na takich samych obiektach z wyspą i kierunkową organizacją ruchu z uprzywilejowanym kierunkiem jazdy na jednych wlotach znaki A-7 lub B-20 a na innych D-1 i powtórzone odpowiednio znaki A-7 i D-1 na skrzyżowaniu Wtedy dopiero, przy zgodności oznakowania poziomego z pionowym, wszystko staje się jasne i nie zmącone nieupewnionymi znakami C-12 na obiektach które nie są SKRZYŻOWANIAMI O RUCHU OKRĘŻNYM (pkt.1).

Konto usunięte

Konto usunięte
5 września 2015, 01:09

Przygłupie..wskaż mi w przepisach pojecie "jezdnia skrzyżowania" Ja tam widzę tylko o przecięciu się dróg posiadających jezdnie...to twój kolejny wymysł na poparcie swojej chorej wizji przepisów. Ty chyba masz gdzieś to zapisane,że tak bez sensu klepiesz o tej zmianie kierunku jazdy w prawo przy zjeździe...wszędzie , w każdym watku powielasz te bzdury.które są WBREW PoRD. Nie potrafisz tego udowodnić na podstawie przepisów tylko wciskasz te swoje p...bane teksty. Jakoś do tej pory niem potrafisz pokazać tych zasad ruchu okrężnego ani wskazać , gdzie przy C-12 jest o kierunku jazdy...opierasz się na takim chłopskim filozofowaniu " bo wdidć" To za mało trollu.

Konto usunięte

Konto usunięte
5 września 2015, 11:31

Robert ProkopiukPrzygłupie..wskaż mi w przepisach pojecie "jezdnia skrzyżowania" Ja tam widzę tylko o przecięciu się dróg posiadających jezdnie...to twój kolejny wymysł na poparcie swojej chorej wizji przepisów. Ty chyba masz gdzieś to zapisane,że tak bez sensu klepiesz o tej zmianie kierunku jazdy w prawo przy zjeździe...wszędzie , w każdym watku powielasz te bzdury.które są WBREW PoRD. Nie potrafisz tego udowodnić na podstawie przepisów tylko wciskasz te swoje p...bane teksty. Jakoś do tej pory niem potrafisz pokazać tych zasad ruchu okrężnego ani wskazać , gdzie przy C-12 jest o kierunku jazdy...opierasz się na takim chłopskim filozofowaniu " bo wdidć" To za mało trollu. Zastanawia mnie co u ciebie przeważa? Zaślepienie, nienawiść czy brak umiejętności słuchania innych? Wszystko o czym pisze ma pełne odbicie w obowiązującym prawie w odróżnieniu od ciebie, bo dla ciebie prawo to książkowe brednie oparte przez ignorantów na prawie Wielkiej Brytanii i USA. U tych pierwszych znak nasz znak C-12 nosi nazwę MINI-RONDO i ma zastosowanie tylko dla zwykłych skrzyżowań z malowaną BIAŁĄ wyspą o średnicy od 1 do 4 metrów. Pomysłem ich twórcy, oficjalnie wprowadzonym do prawa Wielkiej Brytanii dopiero w 1975 roku, był RUCH OKRĘŻNY co wykorzystano właśnie na kontynencie europejskim na skrzyżowaniach z wyspą i małych rondach. W Wielkiej Brytanii zachowanie kierujących jest takie samo jak na zwykłych skrzyżowaniach, bez potrzeby włączania kierunkowskazów przy opuszczaniu ronda, co czynią wg ich kodeksu na większych obiektach. TAK SIĘ JEŹDZI TYLKO W GB, bo takie zapisy mają w swoim kodeksie. W tym roku zbudowali pierwsze RONDO TURBINOWE i na nim też nie ma znaku C-12 na wlotach. W Wielkiej Brytanni RUCH OKRĘŻNY jako rozwiązanie komunikacyjne NIE ISTNIEJE, a nasi światli autorzy poradników dla kierowców pokazują ich zasady i DOMALOWUJĄ na wlotach znaki C-12. Podobnie jest z prawem federalnym USA. Ich NOWOCZESNE RONDA mają KIERUNKOWĄ ORGANIZACJE ruchu nie mająca nic wspólnego z RUCHEM OKRĘŻNYM, bo w USA to TRAFFIC CIRCLE. To nie ja opieram się na przepisach innych krajów, a ty za pośrednictwem twoich niedouczonych idoli. No i może dasz sobie wreszcie spokój z podbudowywaniem swego ego przez poniżanie innych.

Konto usunięte

Konto usunięte
5 września 2015, 11:47

A co do jezdni skrzyżowania. Jezdnia to część drogi przeznaczona do poruszania się pojazdów. Przecinające się drogi tworzące skrzyżowanie mają jezdnie. Wspólna powierzchnia to nachodzące się na siebie jezdnie krzyżujących się dróg. Jadąc przez skrzyżowanie nie opuszcza się jedni jednej z dróg, chyba, że zmienia się kierunek ruchu i skręca z jednej drogi na jezdnię drugiej. Pasy ruchu to podłużne pasy jezdni, a te biegną na skrzyżowaniu dokładnie tak jak krzyżujące się drogi. Na SKRZYŻOWANIU O RUCHU OKRĘŻNYM, czyli takim na którym obowiązuje specjalna organizacja ruchu RUCH OKRĘŻNY jezdnia biegnie na skrzyżowaniu DOOKOŁA WYSPY, a jak tak biegnie jezdnia to tak też biegną jej pasy ruchu i linie krawędziowe. Nie wierzysz to POPATRZ, bo to WIDAĆ! Przy takiej organizacji ruchu zmiana kierunku jazdy następuje dopiero na zjazdach i są to skręty w prawo (opisane w art. 22.2.1 i 22.5 ustawy PoRD) z okrężnie biegnącej jezdni znajdującej się w całości w obrębie "Skrzyżowania o ruchu okrężnym". Takie są fakty i tak rozumiany znak C-12 obowiązuje wg Konwencji i zgodnego z nią naszego prawa.

Konto usunięte

Konto usunięte
6 września 2015, 09:00

Po to są znaki pionowe i poziome by kierujący wiedział jak jest zorganizowane dane skrzyżowanie na które wjeżdża i to niezależnie czy jest zasypane śniegiem czy zasłonięte prze inne pojazdy. Wszystko dokładnie opisuje polskie prawo zgodne z zapisami obowiązującą Polskę Konwencją wiedeńską. 1. SKRZYŻOWANIE O RUCHU OKRĘŻNYM, czyli takie na którym obowiązuje nakazany znakiem C-12 RUCH OKRĘŻNY (§ 36 rozporządzenia w/s znaków) i przed którym ostrzega znak A-8 (§ 5.8 rozp. w/s znaków). Na wlotach znak C-12 , brak strzałek kierunkowych P-8x (§87,1 rozp. w/s znaków) i znaku F-10 (§72.1 rozp. w/s znaków), a na skrzyżowaniu centralna wyspa i okalająca ta wyspę jezdnia opisana w art. 2.6 ustawy z pasami ruchu wg art. 2.7 ustawy biegnącymi tak jak ona jedynie okrężnie. Linie wyznaczające pasy i krawędzie (§ 86 rozp. w/s znaków) potwierdzają okrężny przebieg jezdni. Ruch na takim skrzyżowaniu odbywa się zgodnie z dyspozycją znaku C-12 DOOKOŁA WYSPY lub PLACU. Wjazd i jazda okrężnie biegnącą jezdnią skrzyżowania na wprost przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, tak jak pokazuje to piktogram znaku C-12, co do zasady, przy prawej krawędzi jezdni wg art. 16.4 ustawy Prawo o ruchu drogowym. Na takim skrzyżowaniu wolno wyprzedzać wg art. 22.7 ustawy i zmieniać pasy ruchu wg art. 22.4 i 22.5 ustawy. Zmiana kierunku jazdy następuje tylko na zjazdach. Są to zawsze skręty w prawo wykonane zgodnie z art. 22.2.2. i art. 22.5 ustawy. 2. SKRZYŻOWANIA z WYSPĄ KTÓRE NIE SĄ SKRZYŻOWANIAMI O RUCHU OKRĘŻNYM czyli wszystkie te na których krzyżują się kierunki jazdy, gdyż pasy ruchu biegną na nich wprost do zjazdów. Jedzie się na nich zgodnie z ogólnymi zasadami ruchu i ich KIERUNKOWYM OZNACZENIEM. Zastąpienie znaków C-1 lub C-9 (§35 rozp. w/s znaków) stawianymi na wyspie, znakami C-12 (§ 36 rozp. w/s znaków) stawianymi na wlotach jest niedopuszczalnym nadużyciem nie mającym żadnego oparcia w istniejących przepisach. Takie skrzyżowania nie mają prawa być znaczone znakami C-12 by nie wprowadzać w błąd kierujących. WYMYSŁY czy OBOWIĄZUJĄCE PRAWO?

Konto usunięte

Konto usunięte
7 września 2015, 15:37

Ty się nie zastanawiaj tylko zacznij w końcu uczyć. Nie obchodzą mnie przepisy z innych krajów, póki tam nie będę jeździł. Co do post nr 2 zmieniasz kierunek jazdy .Pasy ruchu na powierzchni skrzyżowania to nie żaden wyjątek..też to widać.Nie ma czegoś takiego jak zmiana kierunku jazdy z powierzchni skrzyżowania w wylot...to twoja bzdura..aby to miało sens w paragrafie 36 musieliby napisać o drodze, a nie o skrzyżowaniu. Ty chcesz sygnalizować dopiero opuszczanie skrzyżowania, gdzie kończysz manewr zmiany kierunku jazdy ( jeśli nie jedziesz na wprost)..a gdzie Art 22.5 ?

Konto usunięte

Konto usunięte
7 września 2015, 15:43

Post nr 3 ..esencja ... To przy C-12 masz gdzieś na wprost okrężnie ? Co to jest ? Tylko twój wymysł. Nigdzie tego nie ma. Gdzie są te specjalne zasady ruchu okrężnego ? Po co powołujesz się na definicję z Art 2.7 ? Przecież tu jest przecięcie się jezdni..a że tobie się wydaje ,że to samodzielna jezdnia..to tylko tobie. Art 16.4 dotyczy drogi, a nie skrzyżowania..stosujesz bezmyślnie przepis, który nie ma zastosowania. Przy tak chorym podejściu traci sens budowanie rond o większej ilości pasów niż jeden.Dlatego coraz powszechniejsze są ronda turbinowe, aby wyeliminować takich artystów jak ty. A wszystkie skrzyżowania które pokazują bezsens twoich wywodów są niezgodne z prawem. Ogarnij się i zacznij myśleć głową a nie..

Konto usunięte

Konto usunięte
7 września 2015, 16:43

Robert ProkopiukTy chcesz sygnalizować dopiero opuszczanie skrzyżowania, gdzie kończysz manewr zmiany kierunku jazdy ( jeśli nie jedziesz na wprost)..a gdzie Art 22.5 ? Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym, czy to ci się podoba czy nie PASY RUCHU, tak jak wskazuje to jego nazwa i znak C-12 BIEGNĄ JEDYNIE OKRĘŻNIE. Przy takim przebiegu pasów ruchu zmiana kierunku jazdy następuje DOPIERO NA ZJAZDACH. Wg prawa nie sygnalizuje się ani po której stronie skrzyżowania jako obiektu infrastruktury drogowej leży zjazd którym zamierza się je opuścić ani zamiaru opuszczenia skrzyżowania. Sygnalizuje się zamiar ZMIANY KIERUNKU JAZDY. Na zwykłym skrzyżowaniu dwóch dróg z wyspą lub bez wyspy , jeśli się skręca w lewo lub w prawo a nie jedzie na wprost, zmiana taka następuje na skrzyżowaniu zaraz po wjeździe, tak jak skręt w "pierwsze" prawo na każdym rodzaju skrzyżowania. Sygnalizuję zamiar przed wjazdem, skręcam i kończę manewr na drodze wylotowej. Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym wjeżdża się i jedzie na wprost aż do zjazdu poprzedzającego zamierzony, włącza prawy kierunkowskaz i skręca w prawo na drogę wylotową, zarówno na jedno jak i na wielopasowych obiektach, budowanych obecnie głównie max o dwóch pasach ruchu umożliwiających omijanie i wyprzedzanie. Przy trzech pasach powinny być kierowane, a większych z tą organizacją ruchu nie powinno się budować. Na dużych złożonych skrzyżowaniach o KIERUNKOWEJ organizacji ruchu z objeżdżaniem wyspy będącym skrętami w lewo na powierzchni skrzyżowania, wjazd jest jazdą na wprost lub skrętem w prawo a zjazd albo skrętem w prawo albo jazdą na wprost.

Konto usunięte

Konto usunięte
7 września 2015, 17:44

Robert Prokopiuk Po co powołujesz się na definicję z Art 2.7 ? Przecież tu jest przecięcie się jezdni..a że tobie się wydaje ,że to samodzielna jezdnia..to tylko tobie. Art 16.4 dotyczy drogi, a nie skrzyżowania..stosujesz bezmyślnie przepis, który nie ma zastosowania. Przy tak chorym podejściu traci sens budowanie rond o większej ilości pasów niż jeden.Dlatego coraz powszechniejsze są ronda turbinowe, aby wyeliminować takich artystów jak ty. . KRA to nie wyrocznia w sprawie prawa, ale po wprowadzeniu jej pomysłów do WORD to obowiązujące egzaminatorów i instruktorów OSK prawo korporacyjne, o którym tu nie mówię. Skrzyżowanie o którym mówi art. 2.10 ustawy to przecięcie się rozwidlenie lub połączenie dróg z jezdniami. Jadąc na wprost przez skrzyżowanie jedną z nich nie zmieniam ani drogi, ani jej jezdni ,ani kierunku jazdy, co jest oczywiste. Droga nie znika na skrzyżowaniu, bo skrzyżowanie to tylko nazwa miejsca w którym krzyżują się ze sobą drogi. A jeśli chodzi o wymyślone zaledwie 15 lat temu ronda turbinowe to są one jednoznacznie kierunkowe i jedzie się na nich wg ich oznaczenia kierunkowego na wlotach, tak samo jak na spiralnych, odśrodkowych czy zwykłych ze strzałkami na wlotach. Z tą popularnością, która bez wątpienia rośnie, proszę nie przesadzać, gdyż dotyczą głównie małych dwupasowych obiektów o trzech lub czterech wlotach, które być może, że z czasem, przez możliwość zjazdu z dwóch pasów ruchu i prowadzenia kierującego od wlotu do wylotu jak po sznurku, będą alternatywą dla tanich i bezpiecznych, gdyby nie znawcy, dwupasowych SKRZYŻOWAŃ O RUCHU OKRĘŻNYM ze zjazdem tylko z zewnętrznego pasa ruchu. Najwięcej jest ich w Holandii bo tam je wymyślono i nie ma tam śniegu, więc nie ma problemu z czytelnością i odśnieżaniem przy wystających separatorach. Te z malowanymi liniami i semi czy pól-turbinowe u nas przez znak C-12 i wymysły Pana Drozda się nie sprawdzają (we Wrocławiu przy stadionie zostało zlikwidowane, a w Ostrołęce zlikwidowali wyrywane z jezdni separatory - pierwszy krok do likwidacji). W Anglii dopiero w tym roku zbudowano pierwsze malowane rondo turbinowe bez znaku C-12 na wlotach i wszyscy jadą dokładnie tak jak pokazują to strzałki na wlotach. Opracowywany jest obecnie sposób znakowania pozwalający zorientować się kierującemu czy można będzie z danego pasa zawrócić, gdyż nie na wszystkich ich typach można to zrobić. Inna wadą jest trudność w odśnieżaniu, brak możliwości zmiany pasa ruchu by np. ominąć uszkodzony pojazd, wyrywanie separatorów przez pojazdy ciężarowe oraz wypadki z udziałem rowerzystów i motocyklistów spowodowane najechaniem na śliski separator. W tej chwili istnieje ponad 10 odmian rond turbinowych a także teoretyczne opracowywane turbo-place, więc może o nich tu nie rozmawiajmy, skoro temat dotyczy RUCHU OKRĘŻNEGO.

Konto usunięte

Konto usunięte
7 września 2015, 23:02

Robert ProkopiukTy się nie zastanawiaj tylko zacznij w końcu uczyć. Nie obchodzą mnie przepisy z innych krajów, póki tam nie będę jeździł. Co do post nr 2 zmieniasz kierunek jazdy .Pasy ruchu na powierzchni skrzyżowania to nie żaden wyjątek..też to widać.Nie ma czegoś takiego jak zmiana kierunku jazdy z powierzchni skrzyżowania w wylot...to twoja bzdura..aby to miało sens w paragrafie 36 musieliby napisać o drodze, a nie o skrzyżowaniu. Ty chcesz sygnalizować dopiero opuszczanie skrzyżowania, gdzie kończysz manewr zmiany kierunku jazdy ( jeśli nie jedziesz na wprost)..a gdzie Art 22.5 ? Skrzyżowanie o którym mówią w §36 to SKRZYŻOWANIE O RUCHU OKRĘŻNYM na którym wolno wyprzedzać pojazdy silnikowe nawet jak jest niekierowane, a czego zabrania ten sam przepis na SKRZYŻOWANIU. Znak A-8 z takim samym symbolem goniących się w kółko strzałek jak na znaku C-12 ostrzega właśnie przed SKRZYŻOWANIEM O RUCHU OKRĘŻNYM czyli takim na którym z mocy nakazu znaku C-12 ruch się odbywa pasami ruchu biegnącymi dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku, a nie na którym ruch odbywa się w każdym kierunku a jadąc dookoła wyspy skręca się w lewo, czyli tak jak by się jechało na SKRZYŻOWANIU ze znakami C-1 lub C-9 na wyspie pasami ruchu prowadzącymi kierującego na wprost do zjazdów.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 września 2015, 12:29

Czy ci się podoba czy nie twoja klasyfikacja jest na takim samym poziomie jak reszta twoich bzdetów.Takie samo C-12 stoi na wielu innych rondach, gdzie znaczenie znaku jest identyczne jak w paragrafie 36..piszczysz z wściekłości widząc jak twoje bzdety idą do śmieci przy np rondzie turbinowym...niezgodne z prawem !!! Gdzie to masz napisane przygłupie ? Naucz się najpierw czytać ze zrozumieniem..może odróżnisz drogę od skrzyżowania, gamoniu.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 września 2015, 15:14

W tym roku powstało pierwsze w Wielkiej Brytanii rondo turbinowe i na wlotach nie ma ZNAKU "OBOWIĄZUJĄCY RUCH OKRĘŻNY" (D,3 wg Konwencji wiedeńskiej). Na wyspie stoją znaki C-1, a na wlotach namalowano strzałki kierunkowe, bo nie jest to SKRZYŻOWANIE O RUCHU OKRĘŻNYM, podobnie jak nie jest nim RONDO ODŚRODKOWE, RONDO SPIRALNE i ZWYKŁE Z WYSPĄ. Żadne z nich nie powinno być znakowane znakami C-12.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 września 2015, 16:58

Robert Prokopiuk Naucz się najpierw czytać ze zrozumieniem..może odróżnisz drogę od skrzyżowania. Ja mam się nauczyć czytać ze zrozumieniem, czy ty? Mam odróżnić drogę od skrzyżowania? Skrzyżowanie to nazwa miejsca połączenia, przecięcia lub rozwidlenia dróg z jezdniami a podłużne pasy jezdni to pasy ruchu. Skoro pasy ruchu są podłużnymi pasami jezdni, to i jezdnia oraz droga na skrzyżowaniu biegnie dokładnie tak jak pasy ruchu. Nie ma drogi na SKRZYŻOWANIU? A co wskazują tabliczki T-6, jak nie RZECZYWISTY PRZEBIEG DROGI na skrzyżowaniu? §5.3 rozporządzenia: " ....tabliczka T-6b wskazuje układ DRÓG na SKRZYŻOWANIU". a §5.7 rozporządzenia: "...tabliczka T-6c i T-6d wskazuje rzeczywisty przebieg DROGI z pierwszeństwem PRZEZ SKRZYŻOWANIE.". Skoro na skrzyżowaniu pasy ruchu biegną dookoła wyspy to jaki jest też rzeczywisty przebieg jezdni i drogi na tym skrzyżowaniu!!! A jeśli na wlotach skrzyżowania z wyspą i okrężnie biegnącymi pasami ruchu stoją wraz ze znakami C-12 znaki A-7 to taki jest też rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 września 2015, 20:12

Mrerdek podziwiam Pana za wytrwałosc. Tłumaczyc dyskutowac na argumenty do upadlego ale na chamstwo i frustracje innych szkoda Panskiej energii. Z "Macirewiczem o Smolensku" dyskusji nie ma. W latach osiemdziesiatych nauczanie PoRD i jazdy po "rondzie" bylo proste ioczwiste. Potem reformy edukacji byly i matma przestala byc obowiazkowa i powyrastaly debile co logiki za grosz i KRA wypisuje ze lokalne WORDy moga na "specyficznych rondach" ustalic szczegolne zasady ruchu. To cytat z prokopiuka. Przeciez to debilizm. Niech Pan z "Macierewiczami" nie dyskutuje. Pozdtawiam

pawmaj

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.