Zgodnie z przepisami RODO, które wejdzie w życie w maju 2018 r., aby móc wysyłać newsletter do klientów, firma potrzebuje ich dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych.
Co istotne, musi ona zostać udzielona dobrowolnie i nieprzypadkowo. „Bardzo ważne jest to, żebyśmy pamiętali, że nie możemy uzyskiwać zgody poprzez checkboxy, które są zaznaczane automatycznie. Oczywiście podmioty przestrzegają tego już w tej chwili, natomiast RODO bardzo mocno tego wymaga. Zgoda musi być dobrowolna i wyrażona w sposób jednoznaczny, przez podjęcie konkretnych czynności” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Magdalena Kot, radca prawny z kancelarii LAWMORE.
Należy przy tym mieć na uwadze, że zgodnie z RODO każda udzielona zgoda na przetwarzanie danych osobowych dotyczy konkretnego celu tego przetwarzania. Jeśli szkoła jazdy chce wykorzystywać otrzymane od kursanta dane w innym celu, potrzebuje na to kolejnej zgody. Poza tym osoba, której dane są przetwarzane, musi mieć możliwość cofnięcia swojej zgody.
O tym i o innych zagadnieniach, szalenie istotnych z perspektywy nadchodzących zmian, dowiadują się uczestnicy bezpłatnych warsztatów organizowanych przez Grupę IMAGE oraz Kancelarię Radców Prawnych Stopczyk & Wspólnicy. Spotkania odbywają się w całej Polsce. Żeby nie przegapić spotkania w Twojej okolicy, zaglądaj TUTAJ.
Już wkrótce warsztaty odbędą się w Krakowie, Wrocławiu, Radomiu, Olsztynie, Włocławku, Koszalinie, Toruniu i wielu innych miastach.