Skrzyżowanie ulic z pierwszeństwem „łamanym”
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Konto usunięte
To Warszawski zatrudniłeś słowika a ten zaśpiewał nie na tę nutę. Ty jakim cudem w 4 miesiące wyszkoliłeś 158 kursantów. 158x30=4740 godzin 4740/4=1185 godzin/miesiąc Chłopie miesiąc ma 30 x 24=690 godzin !!!!! Pojmujesz o co biega, Warszawski ?? Czujesz problem ?? Nie spawszy, nie jedząwszy, zaiwaniając bez przerwy 24h/doba, choćbyś się ze….. - a czasu nie ma. Jesteś w stanie wyszkolić praktycznie , o teorii nie wspomnę. Przestań opowiadać banialuki !!!
Konto usunięte
Żenadą jest Panowie sprowadzanie dyskusji do poziomu pyskówek. Kopan ma rację! Jeśli skręcam w lewo na skrzyżowaniu (dróg równorzędnych) to ustępuję pierwszeństwa pojazdom jadącym z PRZECIWKA na wprost (PORD). To, że na środku skrzyżowania mam ten pojazd z prawej NIE oznacza, że "działa" zasada prawej strony ponieważ pierwszeństwo ustalamy PRZED wjazdem na skrzyżowanie...tak jest w polskim prawie. Wg Konwencji Wiedeńskiej byłoby inaczej - zasada prawej strony. Ta sama sytuacja - podobne zachowanie - ale inna podstawa prawna. Przy skrzyżowaniu na slajdzie - mamy problem, bo wszystko jest tak samo oprócz pierwszeństwa.
Konto usunięte
AAAAAdmin zakończ tą dyskusję,żenada:((((((
Konto usunięte
Monika słusznie. Cóż, można dopowiedzieć że nasze PoRD nie rozstrzyga o pierwszeństwie w przypadku gdy: Na skrzyżowaniu pojazdy nadjeżdżające z naprzeciwka i wykonują skręty w lewo w sposób kolizyjny, Jeden pojazd zawraca a ten z naprzeciwka jedzie na wprost. Na tzw. rondzie równorzędnym - znak C-12 bez znaku A-7 „ustąp” nie wiadomo kto ma pierwszeństwo. To są konsekwencje NASZEJ nieprawidłowej reguły prawej strony. Każda z tych sytuacji łącznie z sytuacją z wątku jest banalnie prosta w rozstrzygnięciu co do pierwszeństwa w oparciu o REGUŁĘ PRAWEJ z Konwencji Wiedeńskiej. Najwyższy czas aby dostosować PoRD do cywilizowanych standardów.
Konto usunięte
Do kopan slusznie liczysz chociaz to umiesz . moja pomyłka, mial byc rok poprzedni 2012 a zwrot o co biega sugeruje ze masz 15 lat . Do Moniki po co odkrywac to co odkryte , moze trzeba posluchac madrzejszych ,narysowac sobie sytuacje na kartce i zastosowac do rysunku bez rozmyslania. Ja mam prwako od 40 lat nigdy nie mialem wypadku ani stłuczki moze dzieki temu ze stosuje PRD ze zrozumieniem.
Konto usunięte
Panie Ryszardzie - gdyby było jak Pan pisze, to nie twierdziłby Pan, że czerwony pojazd jest z PRAWEJ dla białego. Jak byk widać, że jest odwrotnie. Chodzi TYLKO o to, żeby Pan zrozumiał, że pierwszeństwo ustalamy PRZED wjazdem na skrzyżowanie. Sugeruję otworzyć się trochę na to co inni mają do powiedzenia. Podeszły wiek i brak stłuczek to żaden argument - i chyba nikt oprócz Pana go tutaj nie używa. Pozdrawiam.
Konto usunięte
manewr zawracania jest zabroniony jeżeli może spowodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu lub ruch ten utrudniać
Konto usunięte
Mam pytanie do zaprzyjaźnionych z portalem Ekspertów, którzy wyprostowali drogę z pierwszeństwem w celu przerobienia prawej strony –na, z naprzeciwka co pozwoliło im zastosować tę część art. 25.1 zamiast tej części tego art. > która się im nie podoba. Panowie Eksperci – na skrzyżowaniu organizacja ruchu identyczna jak na rysunku. Pojazd biały skręca w lewo a czerwony jedzie na wprost. To by rozstrzygnąć o pierwszeństwie też prostujemy drogę z pierwszeństwem i stosujemy Czy może tutaj nie musimy prostować drogi z pierwszeństwem i stosujemy A może na skrzyżowaniu równorzędnym nie stosujemy bo ten przepis jest brzydki a po wyprostowaniu drogi zastosujemy piękny ekspercki przepis wszak wszystkie wloty na skrzyżowanie równorzędne są pod względem oznakowania znakami równorzędne więc zgodnie z waszymi zaleceniami możemy je prostować. Panie i Panowie Eksperci kombinujecie jak koń pod górkę, zmieniacie układ na skrzyżowaniu w celu osiągnięcia z góry założonego wyniku pierwszeństwa. Kto Was upoważnił do: prostowania dróg, robienia z prawo - na wprost z naprzeciwka , ze skrętu w lewo - jazdy na wprost i z jazdy na wprost - skrętu w lewo. Tak powinien wyglądać przepis wg. kopana i Konwencji Wiedeńskiej. Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania i na skrzyżowaniu, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz na skrzyżowaniu ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z jego prawej strony. xxc W przypadku gdy zawracający ma pierwszeństwo, a taką sytuację mamy w wątku nie ma mowy o utrudnianiu ruchu lub zagrożeniu BRD.
Konto usunięte
pod rozewagę podaję, że skręt w prawo wykonujemy od prawej krawędzi jezdni. Braki w oznakowaniu poziomym /brak strzałek/ wskazuje, że jest to sytuacja wydumana. Projekt organizacji ruchu zatwierdza odpowiednie gremium i takiego gniota raczej nie przepuści. Nie spotakałem zapisu prawnego, że pierszeństwo przejazdu ustala sie przed wiazdem na skrzyżowanie Taki pogląd jest używany przez autorów podręczników odnośnie sygnalizacji świetlnej ale bez podania zapisu prawnego. W tej sytuacji jak by nie patrzeć to biały wieżdza na pas ruchu po którym porusza sie pojazd czerwony.
Konto usunięte
i jeszcze jedna uwaga, przepis "ustąp nadjeżdżającemu z prawej" nie precyzuje czy jest to przed, na, czy za skrzyzowaniem. Co do symulownej sytacji jadący równolegle z czerwonym ale na wprost z prawego pasa ruchu /co też jest dozwolone bo nie ma strzałek/ byłby w kolizji z czerwonym. A więc taka organizacja ruchu jest niedopuszczalna. I nie wdając się w zawiłości konwencji biały w tej sytuacji wjeżdża na wyznaczony pas ruchu zajety przez czerwonego i musi mu ustapić pierwszeństwa. Przy większym natężeniu ruchu biały powodował by utrudnienie ruchu. Stąd konieczne jest ustawienie tu zakazu zawracania. Oraz wyznaczenie strzałkami kierunków jazdy na poszczególnych pasach ruchu.
Konto usunięte
xxc - dywagując w Twoim stylu dalej można założyć, że czerwony na kolejnym (bliskim) skrzyżowaniu ma zamiar skręcić w lewo, lub prawy pas jest zajęty, lub jest nakaz skrętu w prawo itp - dlatego jedzie sobie lewym pasem - może? Może. Zawsze można się przyczepić do niejasnego oznakowania poziomego tak jak i do tego, że np ronda bez znaku A7 przecież w praktyce nie występują - tym niemniej na testach występowały. Dla mnie sprawa jest prosta - biały ma pierwszeństwo, bo wjeżdżając na skrzyżowanie jest z prawej dla czerwonego. P.S.Kiedyś był przepis, że zawracając na skrzyżowaniu ustępuje się wszystkim - zniesiono go bodaj w 1997 - może pozostałości w postaci przyzwyczajeń powodują takie rozbieżności w interpretacji prostego w sumie przypadku.
Konto usunięte
"nie wdając się w zawiłości konwencji biały w tej sytuacji wjeżdża na wyznaczony pas ruchu zajety przez czerwonego i musi mu ustapić pierwszeństwa" Tak by było gdyby biały zmieniał pas ruchu. Tutaj biały zmienia kierunek jazdy i ten przepis "nie działa".
Konto usunięte
specjalnie dla Moniki i kopana. Jest tylko jedno wytłumaczenie - robicie sobie jaja. Biały i czerwony jadą w przeciwnym kierunku ruchu / nie ma znaczenia czy na prostej czy na łuku/ Skręcający w lewo jak i zawracający ustępuje pierwszeństwa jadącym z przeciwnego kierunku, którzy jedą na wprost lub skręcają w prawo. A teraz za rączki i do piakownicy robić babki z piasku bo na drodze możecie zrobić sobie krzywde albo komuś innemu.
Konto usunięte
Monika pełny szacunek, wreszcie osoba mająca pojęcie w zagadnieniach i rozumiejąca co piszą i o co chodzi. Ponieważ zastosowany tutaj skrypt robi chochliki (pewne znaki wywołują różne działania) wpisze jeszcze raz poprzedni mój wpis ponieważ dzieki skryptowi jest nie bardzo zrozumiały. Mam pytanie do zaprzyjaźnionych z portalem Ekspertów, którzy wyprostowali drogę z pierwszeństwem w celu przerobienia prawej strony –na, z naprzeciwka co pozwoliło im zastosować tę część art. 25.1 (((a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.))) zamiast tej części tego art. ((( ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony))) która się im nie podoba. Panowie Eksperci – na skrzyżowaniu organizacja ruchu identyczna jak na rysunku. Pojazd biały skręca w lewo a czerwony jedzie na wprost. To by rozstrzygnąć o pierwszeństwie też prostujemy drogę z pierwszeństwem i stosujemy (((art. 25.1 …….,a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.))) Czy może tutaj nie musimy prostować drogi z pierwszeństwem i stosujemy (((art. 25. 1 ……. , ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony))) A może na skrzyżowaniu równorzędnym nie stosujemy (((art. 25. 1 ……. , ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony))) bo ten przepis jest brzydki a po wyprostowaniu drogi zastosujemy piękny ekspercki przepis (((art. 25.1 …….,a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.))) wszak wszystkie wloty na skrzyżowanie równorzędne są pod względem oznakowania znakami równorzędne więc zgodnie z waszymi zaleceniami możemy je prostować. Panie i Panowie Eksperci kombinujecie jak koń pod górkę, zmieniacie układ na skrzyżowaniu w celu osiągnięcia z góry założonego wyniku pierwszeństwa. Kto Was upoważnił do: prostowania dróg, robienia z prawo - na wprost z naprzeciwka , ze skrętu w lewo - jazdy na wprost i z jazdy na wprost - skrętu w lewo. Tak powinien wyglądać przepis wg. kopana. [[[ Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania i na skrzyżowaniu, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz na skrzyżowaniu ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z jego prawej strony. ]]]
Konto usunięte
Podaję rozwiazanie tej sytuacji: zasada tzw. "prawej strony" jak najbardziej ma tutaj zastosowanie, lecz należy zuważyć, że z prawej strony w razie ewntualnej kolizji w/w pojazdów jest pojazd koloru czerwonego, więc on ma w tej sytuacji pierwszeństwo. Nie ma potrzeby "prostowania" tego skrzyzowania, ani stosowania innych kombinacji. Wystarczy jedynie wziąć pod uwagę nie moment dojeżdżania do skrzyżowania obydwu pojazdów, a jedynie sam momen ewentualnej kolizji tych pojazdów - wtedy samochód biały jest w stosunku do samochodu czerwonego po jego lewj stronie natomiast samochód czerwony jest w stosubku do pojazdu białego po jego prawej stronie. Czewrony ma więc w tym przypadku pierwszeństwo przed białym. Poza tym nie wiem czy ktoś zauważył, ale samochód czerwony zajął nieprawidłowy pas ruchu do skrętu w prawo, bo powinien wykonywać ten manewr z prawego, a nie lewego pasa ruchu i to, że jedzie drogą z pierwszeństwem nie zwalnia go z tego obowiazku. Kierujący tym pojazdem na pewno popełnia wykroczenie, ale nie będzie ono przyczyną ewentualnej kolizji w/w pojazdów, bo główną przyczyną tej kolizji będzie to, że w momencie zderzenia czerwony ma pierwszeństwo, bo będzie po prawj stronie białego. I nikt mi nie wmówi, że białe jest czerwone, a czerwone jest białe :-)
Konto usunięte
Szanowny Admin. myslalem że portal L-instruktor jest przeznaczony dla ludzi z branzy tymczasem pelno tu roznej masci dyletantów i dyletantek .Moze powinbny ukazywac sie tylko komentarze tych którzy maja uprawnienia moj nr upr FG0122 pozdrawiam innych z uprawnieniami pozostalym juz dziekuje.
Konto usunięte
Myślę, że pozostaniemy już (niestety albo stety) przy swoich zdaniach. XXC jak dla Ciebie te pojazdy jadą z przeciwnych kierunków to z jakich kierunków jechałyby gdyby biały jechał od strony drogi podporządkowanej? Pewnie powiesz, że też przeciwnych jak zwykle tylko tu wyjątkowo będziesz miał rację.
Konto usunięte
Ja przepraszam, ale z kim ja rozmawiam, jacy fachowcy wygłaszają takie opinie ?? W wątku piękny rysunek, droga z pierwszeństwem o przebiegu łamanym, pasy ruchu ma skrzyżowaniu wyznaczone wzdłuż drogi z pierwszeństwem - liniami prowadzącymi. A tu ze strony xxc pojawia się zarzut że w tej sytuacji skręcając w prawo należy z prawego pasa, bo podobno art. () jakiś mu nakazał. Tyle że ten artykuł nie ma tutaj zastosowania bo znakami wprowadzono inne zasady. Na rysunku brakuje strzałek kierunkowych i znaków kierunki na pasach ruchu – bo to jest nieistotne oznakowanie w rozpatrywanym zagadnieniu. Xxc jak niezbędnie potrzebujesz tych znaków to sobie domaluj na wlocie „białego” prawy pas do skrętu w prawo i lewy pas do jazdy na wprost lub skrętu w prawo . Jak Ci to nie wystarczy to dla wlotu „czerwonego” domaluj strzałki, prawy pas do jazdy w prawo lub w lewo a lewy pas do jazdy w lewo. Xxc czym Ty się zajmujesz, bo nie wierzę że szkolisz ludzi !!! z taką wiedzą ??. Ten Twój tekst potwierdza twoje niewątpliwe kompetencje : ("Biały i czerwony jadą w przeciwnym kierunku ruchu / nie ma znaczenia czy na prostej czy na łuku/ Skręcający w lewo jak i zawracający ustępuje pierwszeństwa jadącym z przeciwnego kierunku, którzy jedą na wprost lub skręcają w prawo.") Człowieku nie wiesz co to kierunek ruchu bo jakby czerwony jechał przeciwnego kierunku ruchu to by jechał bez kierunkowskazu – a czerwony jedzie z prawym kierunkowskazem – nie był na szczęście na twoich dokształtach. Człowieku jakim cudem zawracający ma konflikt z jadącym z naprzeciwka i skręcającym w prawo?? Gdzie w przepisach jest mowa że zawracający ma ustąpić jadącemu z przeciwka na wprost ?? Taki przepis w naszym prawie nie istnieje ale w Konwencji Wiedeńskiej jest.
Konto usunięte
Pytanie do użytkownika "KOPAN": Skoro twierdzisz, że linie prowadzące są ważniejsze od przepisów ruchu drogowego to chyba się mylisz i myślę, że za chwilę sam do tego dojdziesz? Piszesz: "ten artykuł nie ma tutaj zastosowania bo znakami wprowadzono inne zasady". Skoro twierdzisz, że pojazd czerwony może w tej sytuacji skrecić w prawo z lewego pasa ruchu, to powiedz jeszcze wszystkim czy może on na tym skrzyżowaniu pojechać na wprost przejeżdżając przez linie prowadzące, a jeżeli tak, to z którego pasa ruchu powinien lub może to zrobić? No i w końcu pytanie kluczowe, które mam nadzieję wszystko Ci wyjaśni. Skoro można na tym skrzyżowaniu pojechać na wprost, a myślę, że do takiego wniosku już doszedłeś, bo skoro w tej sytuacji linie prowadzące nie zabraniają zawracania, to chyba tym bardziej nie zabraniają jazdy na wprost, to powiedz z którego pasa ruchu można to zrobić i jakie przepisy mają tutaj zastosowanie (znaki poziome, czy przepisy ogólne)? Kto będzie miał pierwszeństwo przejazdu w takiej sytuacji: skręcający na tym skrzyżowaniu w prawo pojazd czerwony, czy jadący prawym pasem obok niego inny pojazd, dajmy na to zielony i jadący na tym skrzyżowaniu na wprost? Opisuję sytuację jeszcze raz trochę jaśniej: czerwony skręa w prawo tak jak na rysunku (tj. z lewego pasa), a obok niego jedzie prawym pasem zielony i chce z tego pasa pojechać na wprost. Kto ma wtedy pierwszeństwo zielony czy czerwony? Jak już będziesz znał odpowiedź na to pytanie, to zastosuj ją do sytuacji przedstawionej powyżej czyli dla pojazdów czerwonego i białego. Jak się jeszcze nie wyjaśniło, to wyobraź sobie taką sytuację na w/w skrzyżowaniu: czerwony skręca w prawo jadąc prawym pasem ruchu, a biały zawraca, ale wjeżdża nie tak jak na w/w rysunku na lewy pas, ale go przecina i od razu, będąc jeszcze w obrębie skrzyżowania wjeżdża także na prawy pas. Który z pojazdów będzie miał wtedy pierszeństwo??? Pozdrawiam :-) P.S. "Art. 16. 1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny. 4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni... Art. 22. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się: 1) do prawej krawędzi jezdni — jeżeli zamierza skręcić w prawo; 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać.... "Znak P-1d "linia pojedyńcza przerywana-prowadząca wąska" stosuje się do oddzielania pasów ruchu w tym samym kierunku na skrzyzowaniach wzdłuż dróg z pierwszeństwem"