Jak to jest z tym zawracaniem?

/ /

Jak to jest z tym zawracaniem?

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
26 października 2015, 11:57

Jak zwykle nie wszystko jest TAK PROSTE jak na drodze pojedyncze zwykłe skrzyżowanie dwóch dróg typu X. Złożone skrzyżowania dróg rozumiane jako obiekty infrastruktury drogowej np. z bay-pasami, to pewien zbiór opisanych prawem, dla potrzeby określenia zasad ruchu, "skrzyżowań" z art. 2.10 ustawy p.r.d. Na takich OBIEKTACH zawracający może mieć pierwszeństwo przed chcącym wjechać na drogę na której on zawraca. Przykładem jest przełączka tuż PRZED SKRZYŻOWANIEM i wjazd z drogi podporządkowanej bay-pasem w miejscu gdzie zawracający jedzie już na wprost drogą z pierwszeństwem. Zawrócił przed jednym skrzyżowaniem, a na drugim pojechał prosto, bo jedno i drugie to osobne skrzyżowania w rozumieniu art. 2.10 p.r.d. a w całości jedno skrzyżowanie dróg rozumiane jako obiekt budownictwa drogowego. https://docs.google.com/drawings/d/1p-VgwZj-ZurhVwtYu6IoNAYQxpYs9Rd_O8lDNKf9hok/edit?usp=sharing

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
15 października 2016, 16:33

A ja mam takie pytanie. Skrzyżowanie jak to pierwsze, ale nie ma możliwości zawrócenia bez najechania na linię ciągłą. Proszę o opinię czy można na tym skrzyżowaniu zawrócić. https://www.google.pl/maps/@50.598834,17.044025,3a,75y,47.1h,71.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sv7BX8L-SQJ-1ajZZcThdaw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Konto usunięte

Konto usunięte
17 października 2016, 20:42

thorgalA ja mam takie pytanie. Skrzyżowanie jak to pierwsze, ale nie ma możliwości zawrócenia bez najechania na linię ciągłą. Proszę o opinię czy można na tym skrzyżowaniu zawrócić. https://www.google.pl/maps/@50.598834,17.044025,3a,75y,47.1h,71.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sv7BX8L-SQJ-1ajZZcThdaw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1 Ładne zdjęcie i czterech kierowców do ukarania za przejechanie podwójnej ciągłej lub za jazdę pod prąd. A jeśli chodzi o zawracanie na skrzyżowaniu Wałowa/Gliwicka to jeżeli nie utrudnisz ruchu i nie spowodujesz zagrożenia w ruchu możesz zawrócić bez najechania na linię ciagłą zawracając z cofaniem.

Konto usunięte

Konto usunięte
27 października 2016, 21:14

OBSERWATOREX Ładne zdjęcie i czterech kierowców do ukarania za przejechanie podwójnej ciągłej lub za jazdę pod prąd. A jeśli chodzi o zawracanie na skrzyżowaniu Wałowa/Gliwicka to jeżeli nie utrudnisz ruchu i nie spowodujesz zagrożenia w ruchu możesz zawrócić bez najechania na linię ciagłą zawracając z cofaniem. Akurat tak parkuję nawet ja :) jadąc z przeciwka bo to sklep budowlany. Najśmieszniejsze jest to, że codziennie rano jest tu straż miejska, która również tak parkuje a 100m wcześniej jest posterunek policji. Każdy się już przyzwyczaił i się nie czepia. Wracając do tematu zawracania. Według mnie te linie są źle namalowane. Przykładowo skręcając bezkolizyjnie nie ma opcji nie najechać na linie ciągłą. Tutaj nie ma zakazu czy też nakazu. To jest zwykłe skrzyżowanie z drogą z pierwszeństwem przejazdu. Jeśli będzie zima i i tych lini widać nie będzie to czy mogę zawrócić. Moim zdaniem nie ma żadnego problemu. Mamy tu z kolegami kwestie sporną odnośnie zawracania. Przepisy wyraźnie mówią gdzie można i gdzie nie można.

Konto usunięte

Konto usunięte
27 czerwca 2017, 20:04

co jest dla was niezrozumiałe? jeżeli zawracam mam włączony kierunkowskaz, jeżeli jadę na wprost mam wyłączony! po co tu się głupio wymądrzać co było, a co nie jest? a co może przywrócimy? kierowca, który pozostaje na drodze podporządkowanej musi się podporządkować i to wszystko! panu policjantowi ze starej szkoły już dziękujemy

Konto usunięte

Konto usunięte
28 czerwca 2017, 11:03

mrygelco jest dla was niezrozumiałe? jeżeli zawracam mam włączony kierunkowskaz, jeżeli jadę na wprost mam wyłączony! po co tu się głupio wymądrzać co było, a co nie jest? a co może przywrócimy? kierowca, który pozostaje na drodze podporządkowanej musi się podporządkować i to wszystko! panu policjantowi ze starej szkoły już dziękujemyPo pierwsze kierunkowskazami sygnalizuje się zamiar zmiany kierunku jazdy w związku z opuszczeniem drogi którą się poruszamy (skręcamy w lewo lub w prawo z drogi), więc lewy kierunkowskaz ma się włączony przede wszystkim gdy ma się zamiar SKRĘCIĆ na drogę poprzeczną. . W Polsce zgodnie z art. 22 prd mając zamiar zawrócić na drodze bez jej opuszczania kierujący ma obowiązek wykonać ten manewr tak jak gdyby zmieniał kierunek jazdy w lewo. Nie ma możliwości wskazania kierunkowskazem, że ma się zamiar zawracać. Zawracanie jest manewrem niebezpiecznym i ZAWRACAJĄC NIE WOLNO UTRUDNIAĆ JAZDY INNYM KIERUJĄCYM włącznie z odstąpieniem od zawracania, więc nie jest prawdą, że zawracający na drodze z pierwszeństwem nie ustępuje pierwszeństwa tym na drodze podporządkowanej. I tu można nawiązać do Konwencji. W niej zawracanie jest opisane łącznie z cofaniem, a nie ze zmianą kierunku..

Konto usunięte

Konto usunięte
11 lutego 2018, 11:08

Czy resort transportu przywrócił już poprzednią regulację?

Konto usunięte

Konto usunięte
11 lutego 2018, 20:58

Nie, ale przedmówca tego jeszcze nie zauważył. To w ogóle jest agent jakich mało.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 marca 2018, 21:12

Komentarz Pana Drexlera ma sens. Pokonuję 50 tyś km rocznie, spotkałem się z różnymi sytuacjami. Manewr zawracania przy obecnej ilości aut i natężeniu ruchu jest szczególnie niebezpieczny dlatego powinna obowiązywać prosta zasada, że - "zawracający przejeżdża ostatni ustępując pierwszeństwa wszystkim innym pojazdom" - wyeliminowało by to wiele kłopotliwych sytuacji na drodze i jednoznacznie doprecyzowało jak ma się zachować kierowca.

Konto usunięte

Konto usunięte
13 marca 2018, 00:17

Drogi to nie sadzawka, po ktorej petasz się swoją szalupą. Obowiązuja przepisy, a nie twoje marzenia.

Konto usunięte

Konto usunięte
15 grudnia 2018, 10:53

Robert ProkopiukDrogi to nie sadzawka, po ktorej petasz się swoją szalupą. Obowiązuja przepisy, a nie twoje marzenia. Interesująca puenta. Rozumiem, że każde durne przepisy jesteś w stanie zaakceptować. Nawet te, które nazwą Cię bezpodstawnie durniem?

Konto usunięte

Konto usunięte
8 stycznia 2019, 23:59

JaMskiRobert ProkopiukDrogi to nie sadzawka, po ktorej petasz się swoją szalupą. Obowiązuja przepisy, a nie twoje marzenia. Interesująca puenta. Rozumiem, że każde durne przepisy jesteś w stanie zaakceptować. Nawet te, które nazwą Cię bezpodstawnie durniem? @JaMski. Jakie bezpodstawnie? On z tą wadą się urodził i już wiadomo, że to nieuleczalne.

Konto usunięte

Konto usunięte
29 stycznia 2019, 14:55

na YT o zawracaniu znalazłem to:https://www.youtube.com/watch?v=lRtd4HPIJV8&t=2s

Konto usunięte

Konto usunięte
31 stycznia 2019, 08:05

W Warszawie ma pierwszeństwo, a w Krakowie nie. Opamiętajcie się wreszcie. Ile mamy praw o ruchu drogowym? Dyrektor MORD Kraków, bez wątpienia ekspert zasad ruchu drogowego, podważa tezę wg której zawracający na drodze z pierwszeństwem ma pierwszeństwo przy zawracaniu .. przykład 7:50 w tym filmiku https://youtu.be/Pbsx6WoB5Zg .

Konto usunięte

Konto usunięte
31 stycznia 2019, 22:58

Szkoda tylko,że Mr Dvorac pomija paragraf 1 z Dz.u 170

Konto usunięte

Konto usunięte
1 lutego 2019, 19:14

Robert ProkopiukSzkoda tylko,że Mr Dvorac pomija paragraf 1 z Dz.u 170 Cały?? Czy któryś ustęp??

Konto usunięte

Konto usunięte
2 lutego 2019, 13:34

Robert ProkopiukSzkoda tylko,że Mr Dvorac pomija paragraf 1 z Dz.u 170 Określenie "droga z pierwszeństwem" oznacza drogę oznakowaną jako droga z pierwszeństwem, a określenie "droga podporządkowana" drogę oznakowaną jako droga podporządkowana. Kierujący ZBLIŻAJĄC SIĘ DO SKRZYŻOWANIA (art. 2.10 ustawy p.r.d.) ma pierwszeństwo w stosunku do kierujących ZBLIŻAJĄCYCH SIĘ DO SKRZYŻOWANIA (tego samego) drogą podporządkowaną, a ci mają obowiązek ustąpić im pierwszeństwa. Innymi słowy ZBLIŻAJĄCY SIĘ, a nie będący na s się do skrzyżowania drogą z pierwszeństwem z zamiarem jazdy na prost nie ma obowiązku ustąpienia pierwszeństwa zbliżającemu się do tego skrzyżowania z prawej strony wg art. 25.1 ustawy Prawo o ruchu drogowym. I NIC WIĘCEJ Panie Prokopiuk. Jeżeli będzie miał zamiar zmienić kierunek jazdy w lewo nadal będzie obowiązany ustąpić pierwszeństwa jadącemu z kierunku przeciwnego lub skręcającemu w prawo. Nie ma przepisu, który go z tego zwalnia. Znak D-1 jest jedynie znakiem informacyjnym, a znak A-7 znakiem ostrzegawczym. Żaden z nich niczego nie nakazuje, ani niczego nie zabrania. Są to jedynie tzw. znaki ustalające pierwszeństwo PRZED WJAZDEM NA SKRZYŻOWANIE, od których ważniejsza są jedynie sygnalizacja świetlna i znaki nadawane przez uprawniona osobę kierującą ruchem.

Konto usunięte

Konto usunięte
7 lutego 2019, 09:19

Panie Czytajniak, ale po co ten wywód ? Czy w Art 5 wyszczególniono, które znaki są ważniejsze od przepisów ogólnych ? Czy po wjeżdzie na skrzyżowanie zmienia się Panu pierwszeństwo ? Czy tak cieżko zrozumieć, że pierwszeństwo ustala się przed skrzyżowaniem, a realizuje podczas przejazdu przez nie ? Czy w którymkolwiek przepisie, czy Art 25.1 czy paragrafie 1 jest napisane, gdzie kierujący ma zamiar pojechać ?

Konto usunięte

Konto usunięte
7 lutego 2019, 09:20

Przypomnę,że temat jest o zawracaniu.

Konto usunięte

Konto usunięte
7 lutego 2019, 12:11

Przypominam, że manewr zawracania opisuje Odział 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym :Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu. Co do zasady kierujący może zawrócić, jeżeli nie zabrania mu tego oznakowanie lub przepis, w dowolnym miejscu drogi w rozumieniu art. 2.1 ustawy Prawo o ruchu drogowym, a zatem zarówno poza jak i na skrzyżowaniu zdefiniowanym w art. 2.10 tej ustawy. Zachowanie kierującego na skrzyżowaniu w związku z przecinaniem się kierunków ruchu opisuje art. 25 tej ustawy. Zasady pierwszeństwa może zmienić zastosowane oznakowanie, sygnalizacja świetlna lub polecenia i sygnały nadawane przez osoby uprawnione. Znaki ustalające pierwszeństwo nie są znakami nakazu (poza znakiem STOP nakazującym uprzednie zatrzymanie) lub zakazu, a jedynie znakami informacyjnymi lub ostrzegawczymi, i tylko taka jest ich rola. Powiadamiają i ostrzegają kierujących o braku pierwszeństwa kierującego zbliżającego się do skrzyżowania z prawej strony. Wykonując manewr zmiany kierunku jazdy w lewo każdy kierujący ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa jadącemu z kierunku przeciwnego i dopiero wtedy opuścić skrzyżowanie. Kierujący przed wjazdem na skrzyżowanie nie ma możliwości zasygnalizowania zawczasu i wyraźnie zamiaru wykonania manewru zawracania, a jedynie zamiar opuszczenia jezdni. Kierujący zamierzając pojechać w kierunku przeciwnym do dotychczasowego musi zatem wykonać kolejny skręt w lewo i wykonuje go także na ogólnych zasadach ruchu, tak jak każdy inny kierujący. Nieuprawniona jest teza, wg której jeden skręcający w lewo z tego samego miejsca na jezdni drogi ma pierwszeństwo, a inny nie, tym bardziej że zbliżający się do skrzyżowania drogą podporządkowaną leżącą po lewej stronie drogi z pierwszeństwem ma prawo zbliżyć się do skrzyżowania później niż skręcający w lewo, który zatrzymał się na skrzyżowaniu w związku z obowiązkiem ustąpienia pierwszeństwa jadącym drogą z pierwszeństwem.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.