Rozporządzenie ws. egzaminowania - projekt

/ /

Rozporządzenie ws. egzaminowania - projekt

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
14 stycznia 2016, 20:21

Litości, obuwie wiązane to nie to samo co sznurowane! But narciarski ma wiązania a nie sznurowania :) Klamry i suwak to też systemy wiązanego obuwia ! A po za tym, to ten projekt ujrzał światło dzienne już chyba kilka miesięcy temu.

Konto usunięte

Konto usunięte
14 stycznia 2016, 20:51

30 dni? To oznacza, że publikacja musi być lada moment, gdyż to obecne "kończy sie" w ostatnim trymestrze lutego a zatem jeśli nie będzie publikacji na dniach to nie będzie można przeprowadzać egzaminów!

Konto usunięte

Konto usunięte
14 stycznia 2016, 21:43

1.Można prosić o link do zmian? 2.Powinna być możliwość zdawania na automatach. Po AM na wyższe A tylko egzamin praktyczny.

Konto usunięte

Konto usunięte
14 stycznia 2016, 22:33

Drobna mało znacząca korekta, która naprawia coś co osoby odpowiedzialne za TWORZENIE PRAWA spierniczyły !!! całe rozporządzenie należałałoby napisać od nowa !!!!!!

Konto usunięte

Konto usunięte
15 stycznia 2016, 21:03

Wszystkich zainteresowanych zmianami w przepisach zapraszamy do przesyłania swoich uwag do dyskusji mającej na celu wypracowanie rekomendacji do zmian legislacyjnych, która odbędzie się podczas konferencji pt.:"Egzekwowanie praw kursantów oraz obowiązków OSK w krajowym systemie szkolenia kandydatów na kierowców ”Bezpieczny kursant OSK” w dniach 28-29 stycznia 2016r.w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich w Warszawie. Szczegóły: http://fundacjasos.org/konferencja20160128

Fundacja SOS zajmuje się ochroną praw kursantów, konsultuje w procesie legislacji akty prawne a także wspiera OSK w kreowaniu najwyższej jakości usług.

Konto usunięte

Konto usunięte
16 stycznia 2016, 10:37

Ten projekt rozporządzenia dobrze pokazuje jakość pracy pana dyrektora i pana głównego specjalisty .Kilka lat temu na inauguracji nowych rozporządzeń do ustawy o kierujących z udziałem ówczesnego pana dyrektora i ciągle aktualnego pana specjalisty ośmieszono buty egzaminacyjne na kat. A. Po latach wytężonej pracy mamy rewolucyjną zmianę ,tzw. reformę obuwniczą. Ale jaja ,ale jaja,ale jaja... Teraz pan dyrektor i pan główny spejalista pracują na chwałę nowego rządu.Zdjęcia na słynnych schodach z udziałem użytecznych sił społecznych niezmiennie pozostają w dobrym tonie.Nic nam nie wyszło ,ale zdjęcia ,owszem.

Konto usunięte

Konto usunięte
18 stycznia 2016, 09:03

A gdzie możliwość udostępnienia motocykla o pojemności mniejszej niz 595ccm dla nowicjusza? Ktoś to ruszy w końcu, a nie będą o tym gadać?

Konto usunięte

Konto usunięte
19 stycznia 2016, 00:47

Instruktorzy, właściciele ośrodków, borykają się na co dzień, z bzdurnymi zapisami ustawy, które są sztuką dla sztuki. Dalej nie zmieniono zapisów odnośnie -podpisów wszystkich instruktorów biorących udział w szkoleniu, na karcie egzaminu praktycznego, w rubryce Uwagi? -przejścia z kat. A1 na A2 nie uwzględniono skróconego szkolenia. -swobody decydowania instruktorowi, na jakim motocyklu odbędą się pierwsze lekcje. To tylko niektóre postulaty wielokrotnie zgłaszane przez środowiska instruktorskie i stowarzyszeniowe. Listy z propozycjami zmian są przygotowane wystarczy z nich skorzystać, ale czy ktoś się z tym liczy? Dyrektorzy Departamentu MT zmieniają się jak w kalejdoskopie i nie ma partnera do rozmowy.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 stycznia 2016, 08:47

Proszę państwa cały system szkolenia i egzaminowania wymaga rekonstrukcji. Po pierwsze likwidacja zapisów o super osk. Po drugie dlaczego osk muszą posiadać wszystkie typy pojazdów do szkolenia na stanie. Przecież osk powinno obligatoryjnie szkolić na wszystkie kategorie. Zgłaszając kurs lub szkolenie do starostwa osk powinno przesłać dane pojazdu na którym będą przeprowadzane szkolenia. Przecież pojazd już w tej chwili można wypożyczyć lub wynająć tylko na czas trwania kursu. Po trzecie dlaczego tylko kategoria AM ma być poza WORD. Aby podnosić rangę ośrodków dobrze wyposażonych należy doprowadzić do tego aby WORD przeprowadzał z wykorzystaniem infrastruktury osk egzaminy w miejscu szkolenia w zakresie kategorii AM, A1, B1, T. Czyż nie jest paranoją egzamin w ruchu miejskim gdzie na każdym wjeździe jest zakaz wjazdu dla ciągników. Po czwarte zapis o kategorii A1. Może prowadzić motocykl po uprzednim przeszkoleniu w osk. Dla mnie nie są zrozumiałe zapisy o uprawnieniach kategorii T. osoba mająca 16 lat może kierować zespołem pojazdów (ciągnik + przyczepa) nawet 40t.. Dlaczego osoba mogąca kierować zespołem pojazdów ( ciągnik + przyczepa /y ) posiadająca kat B+E aby uzyskać kategorię T musi zdawać egzamin. Jak mówi mój znajomy albo rybki, albo akwarium. Po piąte kategoria C. Powinna być możliwość uzyskania przez osobę która ukończyła 18 lat. Następny krok to kwalifikacja uprawniająca do zawodu kierowcy zawodowego. Idąc po sznurku do kłębka a kwalifikacja to jest już ok. Nie - a dlaczego. Absolwent technikum samochodowego, mechanik pojazdów samochodowych, instruktor nauki jazdy, egzaminator itd ( można byłoby wyliczać dalej) powinni mieć możliwość uzyskania uprawnień kierowcy zawodowego po uzupełnieniu szkolenia np jazda w warunkach specjalnych możliwość eksternistycznego zdawania egzaminu na kierowcę zawodowego. W tym momencie nie rozumiem dlaczego szkolenie na kategorię C, CE, D ,DE nie jest rozliczane z tachografu. Po szóste. Zarówno w rozporządzeniu o szkoleniu i egzaminowaniu zapomniano o ścieżce awansu zawodowego. Powinno być od instruktora stażysty aż do egzaminatora. System powinien mieć kilka stopni awansu zawodowego. Wykluczy to ludzi z przypadku, da motywację do permanentnego podwyższania kwalifikacji i wspinanie się na coraz tom wyższe szczeble kariery zawodowej.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 stycznia 2016, 21:13

Po tym co napisał Krzysztof aż strach w tym wątku odpowiadać, najbardziej podoba mi się pomysł egzaminowania w OSK... Przecież tak już było i gdzie to zaprowadziło tez winniśmy pamiętać! BTW, dziś 28 a rozporządzenia jak nie było tak i nie ma, więc to co pewne to to, że 30 dni vacatio legis nie będzie!

Konto usunięte

Konto usunięte
29 stycznia 2016, 09:17

Zapisy o super osk do kosza -to oczywiste. Ale skąd to przeświadczenie ,że osk powinny obligatoryjnie szkolić na wszystkie kategorie prawa jazdy.Zapotrzebowanie na szkolenie na kategorie A ,A1 ,A2 ,AM ,C, EC ,D1,D, EB jest nieporównywalnie mniejsze niż na kategorię B.Poza tym pożądana jest specjalizacja.Z tym problemem rynek poradził sobie doskonale.Raz po raz słyszę jakie to straszne praktyki wymusiły powstanie WORD-ów. Otóż nie było żadnych powodów merytorycznych ,była za to doskonała okazja do zrobienia skoku na branżę i na kasę.Lata mijają i Europa nie kupiła tego patentu a BRD ma się w krajach bez WORD znacznie lepiej niż w ich ojczyżnie. .Jakie czasy takie patenty.Historia egzaminowania poza osk w Zielonej Górze doskonale pokazuje co był zasadniczym celem tego przedsięwzięcia.Urząd wojewody oraz państwowa uczelnia utworzyły spółkę do przeprowadzania egzaminów państwowych , ponosząc gros kosztów jej wyposażenia .Do spółki dokooptowano prywatny podmiot ,przez kóry wyprowadzano kasę. Twórca tego rozwiązania nadal aktywnie walczy o BRD , ba chwali się ,że współpracuje z ministerstwem przy kolejnej reformie reformy.WORD-y są przedsiębiorstwami uzależnionymi ekonomicznie od niskiego poziomu zdawalności.Stanowi to podręcznikową pożywkę do rozwoju patologii jaką jest korupcja.

Konto usunięte

Konto usunięte
30 stycznia 2016, 05:56

Proszę o podpowiedź. Kursant ustalił pierwszy egzamin,czas do egzaminu ok 30 dni.Chce dokupić 4 godz jazdy,jak legalnie z nim wyjeździć te 4 godz.

Konto usunięte

Konto usunięte
15 lutego 2016, 10:27

Miesiąc minął od artykułu i mimo pilnego charakteru nic się nie zmieniło ???

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.