Nie koncentrujcie się na obrotomierzu

/ /

Nie koncentrujcie się na obrotomierzu

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
23 października 2014, 09:37

Szanowny Panie, znam realia egzaminacyjne, prawda jest taka, że jeśli wskazówka obrotomierza dwukrotnie wyjdzie poza 2600 obr/min to egzamin zakończy się wynikiem negatywnym. Egzaminator będzie podchodzić literalnie do przepisu. To samo z biegiem 4. Pozdrawiam

Konto usunięte

Konto usunięte
23 października 2014, 12:56

Nie zwracaj uwagi na obrotomierz, jeżeli tak uważają wybitni fachowcy, to ja się pytam poco on jest w prawie każdym samochodzie

Konto usunięte

Konto usunięte
24 października 2014, 20:23

Hamowanie silnikiem nie wpisuje się w tzw. "oszczędna jazdę". Wynika to z praw fizyki. Wymagania na egzaminie(wobec kandydatów na prawo jazdy) odnośnie zarządzania obrotami silnika jest negatywną ingerencją w WOLNOŚĆ(szeroko rozumianą - jak w Konstytucji). W "dobie Internetu", każdy kto posiada pojazd silnikowy, jest w stanie SAMODZIELNIE oszacować SWOJE wydatki na paliwo. W kontekście ustawy PoRD nie ma w przepisach sprzęgniętego z z innymi ustawami obowiązku władania nad silnikiem pojazdu pod kątem ECO-Drivingu (czyli ekologicznej jazdy). Te nowe wymogi są KARY GODNE. Mam nadzieję, że zostaną wycofane, jako sprzeczne z Konstytucją.

Konto usunięte

Konto usunięte
1 listopada 2014, 20:16

Boję się, że egzaminatorzy faktycznie - jak zauważono wyżej - nie poradzą sobie z właściwym ocenianiem nowych zadań, a na pewno ich większość. Znam trochę to środowisko i wiem dobrze ile oni "ważą". Pan Krzysztof słusznie zauważył, że ktoś, kto nie ma jeszcze prawa jazdy, ba, nawet nie rozpoczął kursu na prawo jazdy, robi szkolenie w ramach kwalifikacji wstępnej. Ćwiczy tam m.in.na płytach poślizgowych zagadnienia z doskonalenia techniki jazdy, nie mając podstawowych, czytaj żadnych umiejętności w kierowaniu pojazdami. To jakaś paranoja,nieporozumienie, rzeczywistość nie do wytłumaczenia niczym. Ktoś powinien za ten stan rzeczy odpowiedzieć, to trzeba zmienić dla dobra BRD.

Konto usunięte

Konto usunięte
29 listopada 2014, 15:15

Jestem instruktorem i OCZYWISCIE uczę kursantów tak jak podają podręczniki, i inne dotyczące zasad ekojazdy. Ale naprawdę sam uważam to za brednie !!! Pomijając kwestię bezpieczeństwa - bo ta jest tu bezdyskusyjna- to propagowane zasady "ekojazdy" są anty -eko !!! Przeprowadziłem doświadczenie : 200 km trasy drogami krajowymi samochodem VW Sharan 1,9 TDI zgodnie z zasadami ekojazdy - spalanie 6,1l/100km ! Super ? NIE!!! te same 200 km przejeżdżam drugi raz techniką szybki rozpęd na maxa - oczywiście w granicach predkości dopuszczalnych - potem luz (bieg jałowy) i jazda na luzie dopuki predkośc nie spadnie o 20 km/h. Poniżej 50 km/h na luz nie włączam. Efekt : 5,2l/100 km !!!! Nie wierzę więc ponawiam próbę tą samą trasą : ekojazda : 6,0 l/100km , ale stylem " na luzie " -5,1l/100 km. błędy pomiarowe niemozliwe. paliwo odmiezam menzurką ! Moje dwukrotnie przeprowadzone doswiadczenie wykazało wzrost zużycia paliwa gdy się jeździ EKO o 20%. Kto więc i po co oszukuje kierowców zalecając ekojazdę ?

Konto usunięte

Konto usunięte
2 grudnia 2014, 11:43

Leszek Długi - wg Twojego sposobu myślenia nakaz zapinania pasów bezpieczeństwa też jest niezgodny z Konstytucją? Ekojazda to nie tylko oszczędność paliwa - to oszczędność środowiska! A ono jest dobrem wspólnym - tak jak pieniądze w NFZ. Zapytasz jaka oszczędność? odpowiem przykładem dotyczącym tylko pojazdów osobowych w Szczecinie: przyjmując średnią drogę przebytą jednej doby na 5 km łącznie pojazdy te emitują do atmosfery na dobę ok 130 Ton (tak, ton - tysięcy kilogramów) dwutlenku węgla. Nie chcę wiedzieć ile emitują pojazdy w Warszawie czy innym większym mieście. Ach! Dane z 2010 roku. Dziś mamy więcej pojazdów.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.