Zarząd Stowarzyszenia Ośrodków Szkolenia Kierowców w Warszawie (już w nowym składzie) informuje na łamach L-instruktora warszawskie środowisko instruktorów o działaniach jakie podjął
Korzystając z uprzejmości portalu L-instruktor.pl Zarząd Stowarzyszenia Ośrodków Szkolenia Kierowców w Warszawie (w nowym już składzie) informuje warszawskie środowisko instruktorów o działaniach jakie podjął. Znaleźliśmy się w okresie wymuszającym na Ośrodkach Szkolenia Kierowców z rejonu Warszawy i okolic przeanalizowanie i podjęcie ważnych decyzji dotyczących spraw finansowych. Konieczna jest analiza, co jest korzystniejsze: zakup samochodów adekwatnych do posiadanych przez WORD Warszawa, czy montaż w obecnie użytkowanych, urządzeń rejestrujących przebieg egzaminu i podstawianie ich na egzamin państwowy.
Dlatego też Zarząd SOSK podjął negocjacje z przedstawicielami Hyundai Polska w Warszawie i okolicach. Wytypowano grupy negocjacyjne, które prowadziły rozmowy z 4 dealerami samochodów Hyundai i20 upoważnionych do ich sprzedaży na terenie Warszawy. Rozmowy te nie spełniły naszych oczekiwań. Importer samochodów Hyundai Polska niestety nie zwiększył rabatu dla ośrodków nauki jazdy ponad zaoferowane standardowe 11%.
Dealerzy z którymi prowadziliśmy rozmowy (z własnej inicjatywy) przedstawili dla ośrodków zrzeszonych w naszym Stowarzyszeniu, propozycję dodatkowych przywilejów wynikających z zakupu i serwisowania u nich samochodów.
Pytaliśmy o możliwość montażu instalacji gazowej, niestety stanowisko importera jest twarde „nie przewiduje się montażu gazu”. W przypadku zainstalowania na własną rękę, traci się gwarancję na silnik, gdy przyczyną ewentualnej awarii będzie zasilanie gazem (głowica, układ tłokowo-korbowy). Samochody mają pięcioletnią gwarancję.
Dopóki nie zostanie uruchomiona nowa strona internetowa Stowarzyszenia osoby zainteresowane pełną ofertą mogą kierować zapytania na tymczasową skrzynkę e-mailową zanetos57@gmail.com.
W dniu 6 marca odbyliśmy robocze spotkanie z dyrekcją WORD w sprawie warunków podstawiania samochodów na egzamin oraz ich oprzyrządowania. Spotkanie odbyło się w bardzo przyjaznej i pełnej zrozumienia atmosferze. Nasze postulaty i życzenia w pełni zostały zaakceptowane. Samochód podstawiany przez ośrodek ma być losowany w pierwszej kolejności, tak żeby skrócić czas „blokowania” pojazdu do niezbędnego minimum. Kamery nie muszą być takie same jak w WORDzie, jednakże spełniające warunki zawarte w ustawie. Poprawność zainstalowania i standardy jakie muszą spełniać rejestratory sprawdzane będą przez informatyka i koordynatora z WORD. Po zatwierdzeniu pojazd zostanie wpisany do bazy WORD. Każdorazowo przed egzaminem będzie sprawdzany ogólny stan techniczny pojazdu. Nośnik wraz z zarejestrowanym na nim podczas egzaminu filmem, będzie w obecności instruktora wyjmowany i deponowany w WORD.
Po przeniesieniu filmu do bazy WORD, karta zostanie oczyszczona i następnego dnia zwrócona instruktorowi.
Na przełomie kwietnia i maja wprowadzone zostaną do egzaminowania nowe samochody Hyundai i20. Do dyspozycji osób egzaminowanych (jedynie w punkcie egzaminacyjnym przy ul. Odlewniczej) pozostanie jeden samochód marki Skoda, będący własnością WORD.
Od maja ośrodki nauki jazdy będą miały możliwość odpłatnego skorzystania z jazdy samochodem egzaminacyjnym na placu manewrowym WORD.
Do egzaminowania na kat. A zakupiony został motocykl marki Yamaha MT-07. Gladiusy i motocykle na kategorie A1, A2 i AM pozostają bez zmian.
Strona internetowa Stowarzyszenia na razie jest nieaktywna z przyczyn od nas niezależnych za co przepraszamy. Robimy starania, aby jak najszybciej uruchomić ją uruchomić.