W czwartek - 28 lipca 2022 r. -
- w wieku 84 lat zmarł Włodzimierz Gąsiorek.
Wybitna postać polskiego motocyklizmu.
Sportowiec i trener sportu motocyklowego, miłośnik i konstruktor motocykli, rzeczoznawca techniki motoryzacyjnej.
Wieloletni szkoleniowiec motocyklistów. Wychowawca młodzieży.
Kochał motocykle, kochał młodzież
R.I.P / Niech spoczywa w pokoju
Wydawca i Redakcja portalu L-INSTRUKTOR
Włodzimierz Gąsiorek (1937-2022) pracę zawodowa rozpoczął w 1959 roku w FSO na Żeraniu. Od 1960 roku pracował w Warszawskiej Fabryce Motocykli. O tym etapie swojego życia on sam mówił następująco: - Pracę w Warszawskiej Fabryce Motocykli rozpocząłem na przełomie lat 50. I 60. Bardzo chciałem pracować przy motocyklach, ale nie było to takie łatwe. Zrządzenie losu sprawiło, że nadarzyła się taka okazja. Skorzystałem z niej od razu, mimo że miałem dużo lepiej płatną pracę. Wtedy bardziej niż finanse ważna była dla mnie pasja. Trafiłem do działu objazdów, czyli dzień w dzień jeździłem motocyklami. Trudo wyobrazić sobie wspanialszą pracę. W latach 60. i na początku 70. był zawodnikiem - reprezentantem kilku stołecznych klubów, m.in.: RKS Syrena, Czerwone Berety, Skra, Legia, AZS Warszawa przy Politechnice Warszawskiej. W latach 70. i 80 szefował Stołecznemu Klubowi Motorowemu „Warszawa”. Założyciel i prezes Motor Klubu Wawer.
Zasłynął jako wspaniały wychowawca młodzieży. Propagator idei powszechnego szkolenia dzieci i młodzieży w zakresie nauki jazdy rowerem, motorowerem i motocyklem lekkim, ale także przepisów ruchu drogowego w szkołach. Mówił: - Cały czas myślę o małym, lekkim motocyklu wyścigowym dla najmłodszych. Usiłuję też zaszczepić lokalne samorządy ideą powszechnych szkoleń motoryzacyjnych w szkołach. Nauka jazdy rowerem, bo to podstawa, potem motorowery, czyli małe motocykle no i oczywiście teoria.
Instruktor nauki jazdy - w branży 60 lat. Wspominał: - Gdy chodziłem na kursy prawa jazdy, instruktor doszedł do wniosku, że skoro umiem jeździć, to mogę mu trochę pomagać. Więc uczyłem się sam i pomagałem w szkoleniu innych. To był waśnie mój pierwszy etap działalności instruktorskiej. Stąd się narobiło ponad 80 lat życia, a 60 lat w szkoleniu. (…) W zestawieniach ogólnopolskich tylko jeden z ośrodków LOK (Ligi Obrony Kraju – red.) miał lepsze od nas wyniki. Byliśmy w absolutnym czubie jako szkoleniowcy. Ze szkoleń na prawo jazdy różnych kategorii klub żył bardzo dobrze i mieliśmy pieniądze na rozwój innych sekcji. Miałem instruktorów, sam też szkoliłem z techniki i taktyki jazdy, a każdy z nas robił to na swój sposób. Ośrodek Szkolenia Motor Klub Wawer ul. Wisełki 10 to adres znany setkom motocyklistów. Autorskie założenia i uwagi W. Gąsiorka trafiły do Ministerstwa i zostały uwzględnione w programie szkolenia w zakresie kat. AM.
Kolejną Jego aktywnością była idea wznowienia w Polsce produkcji motocykli turystycznych, tanich i dostępnych dla mas. Miłośnik motocykli. Konstruktor. Wykupił prawa do marki WFM i z pomocą kilku podobnych pasjonatów kilkukrotnie usiłował wznowić produkcję. Pracował nad konstrukcją polskiego elektrycznego skutera marki „OSA”.
Działacz społeczny, twórca Izby Pamięci, gdzie zgromadził i prezentował ponad 40 zabytkowych motocykli produkowanych przez polski przemysł motoryzacyjny od roku 1945. Tu prowadził „Spotkania z Historii Polskiej Motoryzacji”. Organizator Turniejów Motoryzacyjnych Młodzieży; spotkań i lekcji dla grup szkolnych; pikników itp. Autor turniejów motocyklowych.
Propagator bezpieczeństwa ruchu drogowego. (jm)