W Warszawie po raz pierwszy spotkali się franczyzobiorcy Akademii Auto Świat czyli nowoczesne szkoły nauki jazdy. Cel spotkania - wymiana doświadczeń i wypracowanie efektywnych, wspólnych dla całej sieci, narzędzi do skutecznego promowania się na lokalnych rynkach. Partnerem projektu jest Grupa IMAGE
W wtorek 2 grudnia odbyła się pierwsza konferencja franczyzobiorców Akademii Auto Świat - nowoczesnych szkół nauki jazdy. Celem spotkania była przede wszystkim wymiana doświadczeń między właścicielami szkół uczestniczącymi w projekcie oraz wypracowanie efektywnych, wspólnych dla całej sieci, narzędzi do skutecznego promowania się na lokalnych rynkach. Oprócz właścicieli szkół, na konferencji gościli przedstawiciele sponsorów Akademii; PZU SA, Finder - partnera technologicznego projektu oraz Forda i Bridgestone'a – największego producenta opon na świecie.
Celem dorocznych spotkań będzie również edukacja i rozwój właścicieli szkół. Część spotkania miała formę warsztatów poświęconych roli lokalnych działań w budowaniu wizerunku Akademii Auto Świat oraz doświadczeń z procesów integracyjnych jakie zachodziły w innych branżach. Warsztaty poprowadzili Zbigniew Lazar - ekspert ds. wizerunku, oraz dziennikarz miesięcznika Forbes - Paweł Zielewski. Wszyscy goście zostaii zaproszeni na Galę tygodnika Auto Świat - Złota Kierownica.
Akademia Auto Świat jest projektem sieci nowoczesnych szkół nauki jazdy skupionych pod marką magazynu Auto Świat. Sieć budowana jest w oparciu o współpracę franczyzową z dotychczasowymi Ośrodkami Szkolenia Kierowców. Szkoły wchodzące w skład sieci dostosowują się do standardów Akademii i realizują specjalny autorski program nauczania. (Tracking Progress Methodology) oraz stosują system wspierania procesu nauki (Finder Driver Assistant) oparty o telematykę.
W chwili obecnej w projekcie uczestniczy 15 szkół jazdy; 3 ośrodki z Warszawy (Ursynów, Mokotów i Targówek), Ośrodek w Legionowie, Olsztynie, Gorzowie Wielkopolskim, Brzegu k. Opola, Lublinie, Krakowie, Bydgoszczy, Białymstoku, Zamościu, Łodzi, Kielcach i Gdyni. Są to szkoły już działające lub te które są na etapie podpisywania umów. Właściciele szkół decydują się na wejście do projektu z kilku powodów. Z jednej strony jest to chęć wyróżnienia się na lokalnym rynku uznaną marką, korzystanie z możliwości jakie daje sieć. Ważnym aspektem dla części jest także prestiż związany ze współpracą z ogólnopolskimi mediami oraz współudział w tworzeniu nowych standardów na rynku.
Partnerem merytorycznym projektu jest Grupa IMAGE, która dostarczać będzie materiały dydaktyczne dla Szkół Akademii Auto Świat.