Trwa przetarg na dostarczenie samochodów do WORD Warszawa. Najpóźniej do 10 kwietnia stołeczny ośrodek odbierze 25 nowych samochodów egzaminacyjnych. Przyjrzeliśmy się Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
"Przedmiotem zamówienia jest zakup samochodów" - powiedział w rozmowie z L-instruktorem Konrad Rudnik z WORD Warszawa. 25 aut posłuży do egzaminowania, jedno będzie przeznaczone na cele służbowe. Nowe auta wraz z pełnym pakietem ubezpieczeń mają się pojawić w warszawskim WORDzie na początku kwietnia.
Wśród wymagań, jakie postawiono potencjalnym dostawcom aut nacisk położono na kompleksowe dostosowanie pojazdów do przeprowadzania egzaminów. Nowe auta muszą mieć powtórzone dla egzaminatora pedały, elkę na dachach i muszą być gotowe na przyjęcie instalacji służącej do nagrywania egzaminu. Samochody muszą być też ubezpieczone. Zapytaliśmy kiedy WORD przewiduje kolejny przetarg, po ilu latach będzie można spodziewać się kolejnej wymiany floty aut "nie wiem i zapewne nikt w WORD nie jest w stanie tego powiedzieć" - odpowiedział Konrad Rudnik z WORDu.
Zepsute auto ma być zastąpione autem tymczasowym o identycznej specyfikacji, także przystosowanym do egzaminowania.
Wśród obecnych na rynku aut spełniających wymagania WORDu w zakresie wymiarów nadwozia znajduje się m.in. Skoda Fabia (także model najnowszej, III generacji) czy Toyota Yaris. Termin składania ofert upływa w najbliższy piątek 16 stycznia. "Po otwarciu kopert z ofertami będzie można więcej powiedzieć, ale jako obserwator przetargu mogę na ten moment powiedzieć, że wszystko jest w porządku" - ocenia w rozmowie z L-instruktorem prezes Stowarzyszenia Ośrodków Szkolenia Kierowców w Warszawie Wojciech Szemetyłło (na zdjęciu obok). "Idealną dla środowiska byłaby sytuacja, gdyby stołeczny WORD odkupił wynajmowane obecnie pojazdy egzaminacyjne. Umożliwiłoby to dalszą eksploatację posiadanych aktualnie w warszawskim środowisku samochodów Skoda Fabia. Mamy ich w stolicy około tysiąca" - dodaje prezes SOSK.