W Warszawie odbyła się konferencja prasowa poświęcona niezwykle ważnej akcji społecznej „Bezpieczny, bo widoczny"
Akcja prowadzona pod patronatem Komendy Głównej Policji i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Wspierający to: Violetta Kołakowska, Karolina Malinowska, Omena Mensah, Artur Chamski, Paulina Holtz oraz dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 103 w Warszawie.
Głównym partnerem jest firma produkująca obuwie dziecięce z odblaskami - BARTEK. Zwrócono uwagę, że elementy odblaskowe szczególnie dobrze sprawdzają się właśnie w butach (te są w ciągłym ruchu, co powoduje, że dzieci są wówczas dużo lepiej widoczne i z większej odległości). Akcję wspierają także 3M-Scotchlite (właśnie w tej firmie wynaleziono materiały odblaskowe) i Proama.
Jak informowały pomysłodawczynie akcji - Karolina Wirowska i Katarzyna Nowicka, celem inicjatywy jest propagowanie i uświadamianie, jak ważne jest noszenie przez dzieci odblaskowych elementów garderoby. Właśnie dzięki nim bezpieczeństwo na drogach ma szanse znacząco poprawić się, tu szczególnie najmłodszych uczestników ruchu drogowego. Przygotowano klipy prewencyjne z udziałem gwiazd, zaplanowano lekcje bezpieczeństwa, konkurs na scenariusz lekcji o bezpieczeństwie na drogach, zapowiedziano promocje mody z elementami odblaskowymi. Kampania adresowana jest do dzieci i rodziców.
Jak uzasadniają organizatorzy - dzieciaki mają przekonać się, że noszenie odblasków to nie „obciach, a stylowy, mądry i bezpieczny wybór. Mówią więcej - to powinna być moda na odblaski. Policjanci dodają, iż obowiązujący już przepis ustawy zobowiązuje do noszenia odblasków tylko poza obszarem zabudowanym, jednak należy pamiętać iż powinny one być noszone po zmroku również w miastach. Tak nakazuje rozsądek - apelują.
Strona akcji: www.bezpiecznybowidoczny.org