Nie opublikowano informacji o interoperacyjności, bo... właściwy minister o to nie poprosił. Wcześniej informowaliśmy, że są problemy z dostępem do niektórych jawnych informacji. Publikujemy pismo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji czytelnie wskazujące na resort transportu jako autora tych problemów.
( <- kliknij w miniaturę po lewej w celu obejrzenia oryginalnego rozmiaru)
19 stycznia wchodzą w życie nowe przepisy. Jednym z ich założeń jest Profil Kandydata na Kierowcę (tzw. PKK). To coś na kształt "elektronicznego dokumentu", elementarnego dla kursanta w procesie jego szkolenia i egzaminowania. Jak wszystko, co elektroniczne - wymaga systemu, sieci komputerowej połączonej według jednolitych zasad.
Aby móc zbudować taki system (osiągnąć interoperacyjność) potrzeba wiedzy o aktualnie wykorzystywanych w instytucjach państwowych komputerach i sieciach, ich charakterystyce, sposobie współpracy i zasadach wymiany danych. Taka wiedza powinna być jawna. Wszystkie organy realizujące zadania publiczne muszą takie informacje publikować albo udostępniać na żądanie.
Konsorcjum ITS/Sygnity jest jednym z oferentów w procesie wyłaniania dostawcy takiego systemu komputerowego, który powstaje na potrzeby nowych przepisów. ITS/Sygnity nie otrzymało z ministerstwa transportu żadnych informacji. Zwróciło się więc do ministra, który odpowiada za cyfryzację (informatyzację) o pomoc w wyjaśnieniu powodów, dla których napotyka takie problemy.
Dziś wiemy już, że w świetle nadchodzących zmian to do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej należał obowiązek opublikowania wszystkich potrzebnych danych z zakresu osiagania interoperacyjności. Cała wiedza na ten temat powinna być dostępna w portalu ePUAP. Pismo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji potwierdza, że ze strony właściwego resortu (MTBiGM) nie wpłynął wniosek o publikację w ePUAP żadnych informacji, które mogłyby pomóc zainteresowanym podmiotom zbudować system obsługujący PKK.
Pismo Sygnity do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji z grudnia (ponownie wysłane 27 grudnia 2012 r.) opublikowaliśmy na łamach L-instruktora tutaj.