Ministerstwo powołało specjalny zespół roboczy. Cel: wypracowanie rozwiązań wpływających na jakość funkcjonowania OSK. Bardzo dobrze jeśli resort jest przychylny propozycjom środowiska, ale czy nie jest faktem, że zna je od dawna?
Spotkanie w siedzibie resortu zorganizowano - jak czytamy w komunikacie Biura Prasowego - z inicjatywy ministra Sławomira Nowaka. Uczestnicy usłyszeli od wiceministra Tadeusza Jarmuziewicza deklarację przychylności ministerstwa dla większości postulatów branży. Wśród pozytywnie ocenionych są te dotyczące egzaminu praktycznego z wykorzystaniem auta należącego do OSK, kwestie związane z "Super OSK", e-learningiem, pytaniami egzaminacyjnymi itp. Poinformowano, że pierwsze dni kwietnia to termin, w którym w Sejmie ma pojawić się projekt nowelizacji Ustawy o Kierujących Pojazdami. Kolejna nowela ma przejść ścieżkę legislacyjną w szybkim trybie.
Ponadto powołano zespół roboczy złożony z przedstawicieli środowiska i strony rządowej. Zadaniem zespołu, który pierwszy raz ma się zebrać jutro (tj. 20 marca) ma być przygotowanie stosownych zapisów UoKP i rozporządzeń. Mijają 2 miesiące od wejścia w życie ustawy najważniejszej dla branży, która nie pozostawała bierna na etapie jej powstawania. Niejednokrotnie do tej pory podnoszono kwestię braku reakcji na różnorodne apele ze strony środowiska, czego skutkiem mają być wady ustawy. Ich znaczna ilość i nagromadzenie spraw dotkniętych tymi wadami przekracza najgorsze przewidywania.
To dobrze, że rusza inicjatywa mająca na celu eliminację "punktów zapalnych", zwłaszcza jeśli z inicjatywą wychodzi strona rządowa. Warto jednak zauważyć, że sygnałów o zbliżających się zagrożeniach było sporo. Ilekroć zwracano się do organizacji branżowych z prośbą o uwagi do projektów zapisów, nie trzeba było długo czekać na odpowiedź. Przykłady: pismo OIGOSK z 6 listopada 2012. (pisaliśmy o nim tutaj), wspólne stanowisko KSD WORD i KSE z 24 października 2012 (pisaliśmy o nim tutaj) i wiele listów otwartych nadsyłanych do resortu w międzyczasie.
Reprezentanci organizacji społecznych, już we własnym gronie, bez udziału przedstawicieli resortu transportu omówili sprawy bieżące m.in. apel Eugeniusza Kubisia z 18 lutego br. adresowany do Parlamentarzystów RP oraz szefów ogólnopolskich organizacji ośrodków szkolenia kierowców w sprawie skargi do Trybunału Konstytucyjnego; uczestnictwo leaderów ogólnopolskich organizacji społecznych środowiska OSK w manifestacjach protestacyjnych organizowanych z inicjatyw struktur lokalnych itd. Jak czytamy w komunikacie OIGOSK: przyjęto wspólne stanowisko w sprawie konieczności udziału liderów w pracach zespołu roboczego, a nie "na barykadach" i w drugiej sprawie – postanowiono zakończyć współpracę ze Stowarzyszeniem Kierowca.pl
Uczestnicy zebrania 18 marca w siedzibie MTBiGM:
przedstawiciele środowiska:
A. Świderski - LOK
K. Szymański - PFSSK
K. Bandos - PFSSK
J. Domasik - PIGOSK
W. Góra - PIGOSK
R. Stencel - OIGOSK
Z. Popławski - OIGOSK
Z. Grygla - OIGOSK
przedstawiciele strony rządowej:
T. Jarmuziewicz - sekretarz stanu
A. Bogdanowicz - dyrektor Departamentu Transportu Drogowego
D. Tyszkiewicz - dyrektor Departamentu Prawnego
T. Piętka - inspektor w DTD
M. Karpiński - rzecznik prasowy ministra
i inni.
fot.: izbaosk.eu