Zgodnie z przewidywaniami Sejm przyjął treść projektu noweli Ustawy o Kierujących Pojazdami. Odrzucono tylko dwie poprawki: o minimalnej ilości pytań i o zniesieniu obowiązku wpłacania przez WORDy 1,5% opłaty za egzaminy teoretyczne do kasy resortu. Teraz dokument trafi do Senatu
Zgodnie z porządkiem obrad przeprowadzono III czytanie komisyjnego projektu ustawy o zmianie Ustawy o Kierujących Pojazdami. Prawie jednogłośnie posłowie przyjęli dokument bez zastrzeżeń, głosując zgodnie z rekomendacją Komisji Infrastruktury.
Odrzucono dwie poprawki zgłoszone przez PiS. Pierwsza miała gwarantować co najmniej 2000 pytań w bazie egzaminacyjnej, a druga zdjąć z WORDów obowiązek przekazywania 1,5% części opłaty za egzamin teoretyczny do kasy resortowej komisji opracowującej pytania. Obecnie pytań w bazie jest więcej niż 2200 - uzasadniał wiceminister Zbigniew Rynasiewicz - ustawowy limit nie ma więc sensu. Sens - zdaniem resortu - ma jednak finansowy udział Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego w tworzeniu pytań. Ministerialna komisja będzie układać, weryfikować i zatwierdzać pytania egzaminacyjne, a jej konto zasili m.in. gotówka od WORDów.
Projektem nowelizacji zajmie się teraz Senat. Izba wyższa parlamentu ma na to miesiąc (w tym prawie 3 tygodnie na prace w senackiej komisji). Jeśli w drodze tych prac pojawią się zastrzeżenia i nowe poprawki - projekt wróci pod obrady Sejmu celem ich rozpatrzenia.
Tempo prac nad ważnymi zmianami w UoKP nauczyło nas, że publikacji tekstu znowelizowanej Ustawy możemy się spodziewać bardzo szybko, a zasadnicza część nowych przepisów wejdzie w życie już 30 dni od ogłoszenia.