Warsztaty dla instruktorów również w WORDach, pytania zatwierdzane przez resort, jednolity system egzaminowania finansowany przez specjalny fundusz celowy - to tylko niektóre zmiany, jakie niesie ze sobą projekt nowelizacji Ustawy o Kierujących Pojazdami który właśnie trafił do Marszałka Sejmu
Kolejna nowelizacja UoKP ma uregulować "niejasne lub nieprecyzyjne dotychczas przepisy" - czytamy w uzasadnieniu. Główny cel, jaki przyświeca zmianom to ujednolicenie części teoretycznej wszystkich egzaminów (dla kandydatów na kierowców, instruktorów i egzaminatorów). Ma się to zrealizować m.in. poprzez ministerialny nadzór nad niejawną bazą pytań. Wcześniej tą bazą zajmie się specjalna, resortowa komisja ds. pytań egzaminacyjnych. Będzie ona przynajmniej raz na kwartał weryfikować i rekomendować do zatwierdzenia ministrowi wszystkie składniki pytań. Co ciekawe, będzie się także pochylać nad propozycjami z zewnątrz, od organizacji i osób prywatnych.
Wszystko to zostanie sfinansowane ze specjalnego funduszu nazwanego w projekcie "Systemem przeprowadzania części teoretycznej egzaminu państwowego na prawo jazdy". Jego konto zasilą WORDy odprowadzając 15% dochodu z opłat za egzamin. Z istniejących systemów teleinformatycznych ośrodki mogą korzystać jeszcze przez ponad 2 lata, do początku 2016 roku. Wtedy też wchodzą w życie przepisy o CEPiK i rejestrze punktów karnych.
Cześć Czytelników ucieszy zapewne szansa na to, że obowiązkowe warsztaty dla instruktorów będą się mogły odbywać także w WORDach, a osobom posiadającym równocześnie uprawnienia zarówno instruktorskie, jak i egzaminatorskie wystarczy udział w jednym szkoleniu.
Szczegółowa analiza projektu nowelizacji już wkrótce na łamach specjalnego wydania Tygodnika Prawo Drogowe@News.