...a WORD pod wozem. Udało się doprowadzić do satysfakcjonującego rozwiązania problemu samochodów egzaminacyjnych w szczecińskim ośrodku. Po naszych interwencjach sprawą zajął się Urząd Zamówień Publicznych. Teraz szefostwo WORDu podpisało porozumienie z regionalnym stowarzyszeniem OSK
Jak poinformował honorowy prezes Stowarzyszenia Ośrodków Szkolenia Kierowców w regionie szczecińskim Zenon Grzesik, w siedzibie tamtejszego WORDu podpisano porozumienie, na mocy którego zabezpieczone będą interesy lokalnych szkół jazdy.
Chodzi o przetarg na dostawę samochodów egzaminacyjnych. Zgodnie z zamówieniem, zwycięzca przetargu miał wynająć szczecińskiemu WORDowi 19 nowych, ubezpieczonych samochodów, przy czym po dwóch latach miał wymienić wszystkie auta na nowe. To wszystko za... 9,12 zł (słownie: dziewięć złotych, dwanaście groszy).
Już w sierpniu ubiegłego roku zachodniopomorski urząd marszałkowski stwierdził na piśmie, że umowa nie gwarantuje jego zdaniem należytego wykonania umowy. Wtedy ruszyły procedury, których skutki obserwujemy dzisiaj.
9 sierpnia marszałek zapewnił nas, że złoży wniosek do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o przeprowadzenie kontroli doraźnej przetargu. Własną prośbę o wszczęcie postępowania do UZP złożyło też Stowarzyszenie Ośrodków Szkolenia Kierowców w Szczecinie.
Kontrola Urzędu potwierdziła obawy. WORD jednak odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej. Izba odrzuciła jednak odwołanie i podtrzymała postanowienie UZP. W tej chwili czekamy na decyzję prezesa Urzędu, czy skierować do sądu wniosek o unieważnienie umowy (wtedy Hyundaie znikną z WORDu), czy nałożyć na WORD karę finansową (szacunkowo około 30 tys. złotych). "Wolelibyśmy ten drugi scenariusz" - mówi w rozmowie z L-instruktorem Zenon Grzesik - "około sto Hyundaiów zostało już kupionych, wycofywanie ich z egzaminów uderzyłoby w OSK" - dodaje.
zobacz pierwszą stronę porozumienia > kliknij TUTAJ <
Aby zabezpieczyć się na okoliczność decyzji skutkującej wycofaniem Hyundaiów z WORDu, podpisano porozumienie, na mocy którego w razie tej niekorzystnej dla środowiska decyzji Ośrodki Szkolenia Kierowców wprowadzą na egzaminy własne samochody. "To próba załatwienia tratwy ratunkowej żeby nie być mądrym po szkodzie" - mówi prezes Grzesik.
Wkrótce minąłby rok odkąd wśród zachodniopomorskich Ośrodków Szkolenia Kierowców rozgorzał niepokój związany z przetargiem na dostawę samochodów dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego.
moment podpisania porozumienia
(na zdjęciu od lewej: wicedyrektor WORD Szczecin Zdzisław Witos, dyrektor WORD Szczecin Cezary Tkaczyk, prezes szczecińskiego Stowarzyszenia Ośrodków Szkolenia Kierowców Jacek Skraburski, sekretarz Stowarzyszenia Anna Romańczuk oraz członek zarządu Stowarzyszenia Wiesław Kulesza. fot.: Zenon Grzesik)